Укрзалізниця продовжує дивувати своєю уявою і оголошувати тендери на те, чого не існує в природі. Центр забезпечення виробництва оголосив закупівлю «автоколієремонтних літучок», очікуваною вартістю 222,9 мільйонів гривень.
Зрозуміло, що виробництво таких «літальних» засобів поки не освоєно жодним підприємством, окрім хіба що секретних розробок NASA. Та й ціна цього засобі для переміщення людей і вантажу мабуть відповідає позиціям американської космічної компанії – 2,2 мільйони за одиницю.
Всього планується закупити 112 «автоколієремонтних літучок». При чому з тендерної документації стає зрозуміло, що дивні трансзасоби мають колісну формулу, а отже, ймовірно, можуть не тільки «літати»…
Перелік предметів закупівлі згідно тендерної документації:
№ | Позиція | Найменування продукції | Очікувана вартість | Одиниця виміру | Кількість |
1 | ЛОТ № 1 | Автолітучка з колісною формулою 6х4 | 55,73 млн. грн. | комплект | 28 |
2 | ЛОТ №2 | Автолітучка з колісною формулою 6х4 | 55,73 млн. грн. | комплект | 28 |
3 | ЛОТ №3 | Автолітучка з колісною формулою 6х4 | 55,73 млн. грн. | комплект | 28 |
4 | ЛОТ №4 | Автолітучка з колісною формулою 6х4 | 55,73 млн. грн. | комплект | 28 |
Окрім цього зазначаються і технічні характеристики виробу:
Колісна формула | 6х4 |
Кількість місць в фургоні, не менше | 20 од. |
Двигун виконання Евро-5, потужність двигуна не менше, к.с. | 250 |
Перед пусковий підігрівач двигуна | так |
Конструкція фургона | Каркасно-зварна з стального профіля, що складається з двох відсіків(пасажирського та вантажного) |
Салон | Суцільнометалевий з термоізоляцією |
Вентиляційні люки пасажирського відсіку | 2 од. |
Система опалення пасажирського відсіку | Двійна : працююча від автономного повітряного обігрівача салону, так і від системи охолодження двигуна |
Вантажний відсік | Габаритні розміри відповідно по ширині фургона та довжиною не менше 1,5м, передбачені двійні двері, які розташовані в задній частині і передбачені для завантаження обладнання |
Гарантійний термін експлуатації не менше | 12 міс. з дня передачі по акту прийому-передачі |
Рік виготовлення, не раніше | 2016 |
Виходячи з отриманої інформації стає зрозуміло, що так звана «автоколієремонтна літучка» всього лише спец автомобіль на базі вантажівки, обладнаної фургоном для перевезення пасажирів та багажу. При чому коштує цей автомобіль як 2 вантажних вагони.
Знову ж таки не зрозуміло чому потужність цього транс засобу має бути не менше 250 к.с. Адже цій потужності відповідають хіба що вантажні автомобілі КрАЗ.
Враховуючи колісну формулу ймовірним єдиним претендентом на номінацію «автоколієремонтної літучки» є КрАЗ 65053. Його вартість в 2016 році становила від 1,0 до 1,3 мільйони гривень. Тож виходить іще мільйон гривень має коштувати фургон для перевезення пасажирів аби дотягнути до очікуваної вартості в 2,2 мільйони за одиницю.
Так як ні КрАЗи, ні інші автомобілі, за наявної інформації, не виготовляються в комплектації з відповідним фургоном це виробництво є індивідуальним. Проте залізниця зазначає в тендерних вимогах кінцевий термін постачання продукції не більше 30 днів.
Тобто за місяць переможець тендеру має виготовити 112 відповідних пасажирських фургонів і обладнати ними відповідні вантажівки (попередньо їх закупивши або виготовивши).
Окрім цього організатор тендеру вимагає надати сертифікат відповідності. Тож якщо раптом хтось зазделегіть не сертифікував такий виріб як «автоколієремонтна літучка» то зробити це до кінцевого терміну подачі документів (16 травня) буде досить таки важко.
В тендері також наявна скарга від потенційного учасника на вимоги про необхідність подавати сертифікати якості на всі неметалеві вироби. Враховуючи кількість таких виробів виглядає така вимога досить дивно, при тому, що як ми з’ясували «автоколієремонтна літучка» не є залізничним транспортним засобом.
В результаті ми маємо кілька невирішених питань:
- Навіщо для перевезення 20 пасажирів і умовно тони вантажу (маса вантажу в технічній характеристиці виробу не зазначається) використовувати настільки потужний і дорогий автомобіль? При чому дорогий не тільки в сенсі його вартості, а й в питанні заправки і обслуговування.
- До транспортного засобу відсутні вимоги щодо його позашляхових характеристик. Автомобіль КрАЗ 65053 призначений виключно для доріг з твердим покриттям. Тож навіщо купувати вантажівку щоби возити пасажирів по асфальту?
- І звідки ж взялася очікувана вартість в 2,2 мільйони на виріб, який не виготовляється серійно?
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.