Дуже часто на залізниці озвучуються ціни на комплектуючі до рухомого складу за захмарними цінами і з першого погляду навіть не віриться в правдивість цих цифр. Часом причиною цього є обмеження конкуренції і монополізм, а часов відверта корупція.
За повідомленням голови вільної профспілки машиністів Андрія Бойкачова редакція ZБК провела перевірку закупівлі Південно-західною залізницею “золотих” контакторів і електрообладнання.
В грудні 2016 року Південно-західна залізниця закупила у ТОВ “Трансінвест” дану продукцію за дуже сумнівною процедурою.
Окрім того, що в тендері взяли участь тільки 2 фірми (ТОВ “НТП “Трапсінвест” і ТОВ “Електротех”) з різницею у вартості пропозицій рівно на 1000 гривень, вони іще і пропонували абсолютно однакову продукцію:
Цінова пропозиція ТОВ “НТП “Трансінвест”
Цінова пропозиція ТОВ “Електротех”
Різними виявилися ціни тільки по одній позиції – Контактор МК 1-20. Окрім цього фірма “Трансінвест” додала перелік працівників, який налічує аж 6 чоловік: 1 керівник і 5 менеджерів.
Те що дві фірми працювали в одній зв’язці говорить невідповідність цін до ринкової вартості.
Так, вже згаданий контакор МК 1-20, замість 7 280 гривен без ПДВ (8 736 гривень з ПДВ) можна придбати за ціною від 1000 до 1700 гривень в роздріб.
Схожа ситуація і з реле часу компресора ЭВ-882, яке закуповувалося в 2016- му році за 8,8 тис.грн./шт. Без надзусиль в мережі можна знайти ті ж самі реле за 1 650 грн.
Така ж картина і з іншими позиціями цієї закупівлі – реле МКУ-48С замість 980 гривень за штуку можна придбати по ціні від 120 до150 гривень. Тож загальна вартість закупівлі могла бути завищена не вдвічі і не втричі, а 7-8 разів.
Також Південно-західною залізницею було закуплено у ТОВ “НТП “Трансінвест” електромагнітні контактори, вартість яких тягне на вартість вживаного авто – 50-60 тис. гривень/шт.
При цьому вартість аналогів контакторів у російських виробників складає до 10 тисяч гривень за штуку.
ТОВ “Науково-торгівельне підприємство “Трансівест” вигравало тендери Укрзалізниці в 2014-2016 рр. на суму 130 мільйонів гривень. При цьому, як можна здогадатись з чисельностіт штату фірми в 6 чоловік, дана компанія не виробляє жодної продукції.
Окрім цього “Трансінвест” фігурує в справі НАБУ про закупівлі Укрзалізничпостачем в 2015 році запасних частин у ТОВ “Техноекотрейдінг” і ТОВ “АКБ Тяжмашкомплек” за завищеними цінами. За інформацією слідства ТОВ “Техноекотрейдінг” після перемоги в тендері перерахувало кошти на рахунки ТОВ “НТП “Трансівест” для їх легімітизації.
Читайте також: “Сумні тендери Південно-західної залізниці”
2 коментарі