“Інкубатор 1991” визначив переможців програми пошуку інноваційних рішень для ліквідації корупційних схем у роботі держпідприємств.
В студії «Громадського радіо» побував виконавчий директор “інкубатора 1991” Open Data Incubator Віктор Гурський, який дав інтерв’ю.
– розкажіть про нові антикорупційні програми.
Наша структура — це громадська організація, яка на певному етапі свого розвитку перетворилася на платформу, об’єднуючу айтішників, бізнес, технології і державу. Ми створюємо стартапи, які модернізують сферу державного управління. Антикорупційний набір — це програма з розвитку інноваційних проектів, спрямованих на ліквідацію корупції в Міністерстві інфраструктури.
Спочатку було розуміння того, що Міністерство інфраструктури є особливим. В цьому міністерстві дуже багато державних підприємств, на яких відбуваються корупційні випадки.
- наскільки Міністерство інфраструктури зацікавлена у боротьбі з корупцією?
Міністерство зацікавлене в тому, щоб його кошти використовувалися ефективно. На сьогоднішній день нас підтримує сам міністр інфраструктури. Як ця підтримка пошириться у формі впливу на ці держпідприємства, ми зрозуміємо в процесі інкубаційної програми.
Ми вже виділили ряд головних проблем — починаючи від змови постачальників, закінчуючи поглибленням дна річок і моря. Дно іноді поглиблюється там, де воно не має поглиблюватися. Таким чином відбувається тіньовий видобуток піску і його збут наліво. Також мова йде про те, що на сьогоднішній день немає єдиної системи обліку вагонів, тобто неможливо визначити, де той чи інший вагон знаходиться фізично.
- скільки команд вже заявило про бажання взяти участь у антикорупційному конкурсі?
Ми отримали близько 30 заявок. На саму інкубаційну програму ми відібрали 5 команд.
- розкажіть про ідеї переможців.
Наприклад, існує проблема якості сервісу в «Укрзалізниці» при пасажироперевезеннях. Встановлені факти того, що пральні, які повинні прати білизну для пасажирських вагонів, займаються стороннім бізнесом. Хлопці створили e-service Vagon, який дозволяє при купівлі квитка оцінити також і якість сервісу. Це свого роду книга скарг, доступна людині через мобільний додаток.
Мій улюблений сервіс — «Seven red lines». Вони пропонують на ключових вузлах «Укрзалізниці» встановити камери, які за допомогою технології машинного зору інформації будуть фотографувати кожен вагон і зчитувати його номера. Таким чином всі ці дані будуть збиратися в єдину систему і порівнюватися з маршрутними листами.
«DRevenueBoost» — сервіс, що поліпшує користувальницький досвід при купівлі квитків. Хлопці кажуть, що вони зможуть збільшити продажі квитків шляхом надання знижок, можливість купувати квитки в кредит і впровадженням функції відстеження появи квитків в системі.
- який обсяг фінансування повинні залучити ці стартапи?
Цілком може бути, що зовсім ніякого фінансування не буде залучено. Деякі з наших партнерів є частиною громадських організацій, які вже фінансуються грантами. Що стосується ідеї з камерами, один такий пристрій коштує 500 доларів. Для того, щоб встановити достатню кількість камер, їм потрібно 20 тис. доларів.
- чи готова «Укрзалізниця» профінансувати цей проект?
Ні. Крім того, я думаю, що «Укрзалізниця» цьому не буде дуже рада. Поки що хлопці в рамках інкубаційної програми будуть спілкуватися і домовлятися з представниками інших держпідприємств. До кінця інкубаційного програми ми хотіли б запустити пілотні проекти хоча б з трьома з п’яти переможців.
- чи надасть вам Міністерство інфраструктури всі необхідні дані? Адже деяку інформацію не так просто дістати.
Деяка інформація вже на сьогоднішній день знаходиться в публічному користуванні. Так, наприклад, проекти «Uleak» і «BI Bot» використовують ці дані для того, щоб знаходити зв’язки чиновників з підрядниками і виявляти корупційні схеми.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.