Не встигло керівництво Укрзалізниці прозвітувати про заощадженні 50 мільйонів гривень на грудневих паливних тендерах, як ціни за підписаними контрактами почали зростати як гриби після дощу.
Найбільший контракт з ТОВ “ВОГ АЕРО ДЖЕТ” залізниця уклала на постачання 25 тисяч тон дизельного палива. Тендер завершився перемогою компанії з найнижчою ціною 23 грудня. “ВОГ АЕРО ДЖЕТ” переграло своїх конкурентів з ціновою пропозицією на 3 гривні меншою ніж у дистриб’ютора азербайджанського палива ТОВ “ТД СОКАР”.
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ “ВОГ АЕРО ДЖЕТ” | 487 449 000
UAH з ПДВ
|
467 999 997
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ “ТОРГОВИЙ ДІМ СОКАР УКРАЇНА” | 495 000 000
UAH з ПДВ
|
468 000 000
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ “ТРЕЙД КОММОДІТІ” | — | Документи | |
ПП “ОККО-Бізнес Контракт” | 494 910 000
UAH з ПДВ
|
494 910 000
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ “ЗАХІДНА НАФТОГАЗОВА КОМПАНІЯ” | 495 000 000
UAH з ПДВ
|
495 000 000
UAH з ПДВ
|
Документи |
Офіційно договір на постачання 25 тисяч тон дизпаливо було підписано 11 січня 2017 року. Але з початку цього року почали діяти нові правила нарахування акцизного податку на реалізацію дизпалива. Згідного нового Бюджетного кодексу країни скасовано акциз із АЗС, натомість підвищено для дистриб’юторів та виробників з 95 євро за 1000 літрів до 139,5 євро.
Оптові ціни відреагували і на це і на підвищення курсу долара. За січень ціни на ринку зросли на 6,5%.
16 січня Укрзалізниця підписує додаткову угоду з ТОВ “ВОГ АЕРО ДЖЕТ” на підвищення ціни до 515 166 000,00 гривень за 25 тисяч тон. Тобто вартість зросла на 10,1%, що вище за середньоринкові показники на 3,6%. На такій сумі контракту це означало додаткові 16,8 мільйонів гривень.
Але 25 січня Укразлізниця іде далі і підписує іще одну додаткову угоду, на цей раз на зменшення обсягів дизпалива з 25 тисяч до 22 731,448 тон. При цьому ціна залишилася на рівні 515,2 мільйони гривень.
Таким чином вартість однієї тони дизпалива збільшилася іще на 9,98%. Це 51,4 мільйони гривень.
Початковий варіант договору
Зміни від 16.01.2017р.
Зміни від 25.01.2017р.
Абсолютно аналогічно склалися й інші 4 контракти між Укрзалізницею і компанією “WOG” на загальний обсяг постачання 40 тисяч тон дизпалива.
В 3-х тендерах на постачання по 10 тисяч тон пального ТОВ “ВОГ АЕРО ДЖЕТ” вигравало у конкурентів з різницею в 1 гривню. В подальшому ж ціни змінювалася двічі.
Обсяг постачання палива, тон | Вартість тони згідно укладеного договору, грн. | Вартість після зміни 16.01.17 | Вартість після зміни 25.01.17 | Різниця, % |
25 000 | 18 719,99 | 20 606,64 | 22 663,14 | 21 |
10 000 | 19 398,96 | 21 285,66 | 23 179,98 | 19 |
10 000 | 18 999,99 | 20 866,60 | 22 971,00 | 21 |
10 000 | 18 499,99 | 20 386,68 | 22 421,10 | 21 |
10 000 | 18 799,99 | 20 686,68 | 22 751,22 | 21 |
Таким чином сума підписаних контрактів збільшилася на 254,8 мільйонів гривень. З них 166,4 мільйони гривень, це та сума, яка перевищує зростання середніх цін на оптовому ринку дизельного палива. Цю суму можна вважати збитками, завданими державі, адже підвищення вартості вище ринкового зростання цін є необґрунтованим.
Нагадаємо, що раніше Укрзалізниця і ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» стали фігурантами розслідування НАБУ за аналогічними подіями в 2015-2016рр.
8 коментарів