Столична залізнична філія в 2016 році встигла витратити пів мільярда гривень. Куди пішли державні кошти і що за них отримала залізниця (і чи отримала)?
Найбільшою закупівлею Південно-західної залізниці стали послуги з підготовки вагонів у рейс на 24,5 мільйонів гривень. За таку суму переможець ТОВ «ТЕКС-СТИЛЬ» має прибрати протягом року 33778 вагонів швидкісних поїздів. Прибирання одного швидкісного вагону обійшлося залізниці в 725 гривень. При цьому в тендерній документації відсутній опис робіт виконавця, тож здогадатись, що саме має робити «ТЕКС-СТИЛЬ» і чи відповідає зазначена кількість фактичній досить складно. Також замовник відхилив пропозицію іншої компанії, дешевшу на 2 мільйони гривень через те, що пропозиція не мала довідки з банку в якого обслуговується фірма.
По відношенню до ТОВ «ТЕКС-СТИЛЬ» вже відкрито кримінальне провадження адже, за даними слідства фірма не виконувала зазначені прибирання, а значить просто привласнила 25 мільйонів з «доброї волі» Південно-західної залізниці. Окрім цього ТОВ «ТЕКС-СТИЛЬ» має в КВЕДах основний вид діяльності з виготовлення текстильної продукції й іншого одягу (на що вказує і назва компанії). Тобто поява цієї фірми на ринку послуг прибирання вагонів вже містить ознаки злочинної змови.
ТОВ «ТЕКС-СТИЛЬ» називають пов’язаною з колишнім начальником Південно-західної залізниці Олексієм Кривопішиним, якого «з боями» звільнювало попереднє керівництво Укрзалізниці через корупційні оборудки. Попри звільнення самого Кривопішина ще у 2015 році його справа, схоже, продовжує жити і зараз.
За всю свою історію ТОВ «ТЕКС-СТИЛЬ» перемагало виключно в тендерах Південно-західної залізниці, уклавши з нею контракти на понад 77 мільйонів гривень. При чому до 2013 року фірма поставляла виключно спецодяг, рушники й інші текстильні вироби. З 2013 року залізниця вирішила замовляти послуги з прибирання швидкісних вагонів і компанія різко «перепрофілювалася» в клінінгового монстра.
На другому місці закупівель регіональної філії постає переобладнання засобів диспетчерського зв’язку на 15 мільйонів гривень. Переможцем тендеру стало ТОВ «ТТЦ Макконі», яке також обслуговує виключно залізничні філії. Мережеві зв’язки SDH та оптико волоконні мережі принесли «ТТЦ Макконі» понад 64 мільйони гривень державних коштів.
21,6 мільйонів гривень від Південно-західної залізниці отримало ТОВ «ТД «Будком» за гальмівні колодки. Також на 16,7 мільйонів гривень залізниця отримала гальмівні колодки від ТОВ «Ніжинський дослідно-механічний завод». При цьому загальні витрати залізниці на закупівлю гальмівних колодок значно зросли в порівнянні з попередніми періодами. На офіційне звернення щодо обсягів поставок гальмівних колодок і їх розподілу керівництво Південно-західної залізниці відмовилося надавати таку інформацію, що унеможливлює суспільний контроль за використанням державних коштів.
Зареєстроване рік тому ТОВ «Івіса Груп» отримало від Південно-західної залізниці 17 мільйонів гривень. Основі види робіт, які замовила залізниця у «Іваса Груп» це електромонтажні роботи та реконструкція високовольтних щитових. Перемога «новачка» в багатомільйонних тендерах також дещо насторожує та може свідчити про наявність кулуарних домовленостей.
11,5 мільйонів гривень від Південно-західної залізниці отримало ТОВ «Т-С-К» за послуги охорони залізничних вокзалів і споруд. Охоронні послуги залізниці детально описані в розслідуванні Залізничні схеми:»золоті вокзали».
7 мільйонів гривень від залізниці отримало ТОВ «Старсервіс ЛТД» за скандальне обслуговування прального комплексу. Та майже 5 мільйонів гривень ТОВ «ТЕХНОПРОФСЕРВІС» за обслуговування вагономийного комплексу. Обидві компанії працюють виключно зі залізницею і не мають інших державних замовлень.
Офісного паперу А4 залізниці знадобилось аж на 2,5 мільйони гривень. В еру суцільної комп’ютеризації залізнична філія продовжує використовувати 38 тисяч пачок по 500 аркушів на рік.
На жаль близько 70% переможців тендерів Південно-західної залізниці працюють виключно на ринку закупівель Укрзалізниці, що викликає серйозні сумніви стосовно відкритості та прозорості таких закупівель. Як показав досвід ТОВ «ТЕКС-СТИЛЬ» наявність укладеного договору зовсім не означає, що зазначене в ньому буде виконуватись. Закупівля фіктивних послуг коштувала державі 25 мільйонів гривень. А може і більше…
1 Коментар