Останнє підвищення тарифів на залізничні перевезення мало принести додаткові 7 мільярдів гривень для ПАТ “Українські залізниці”. Куди поділись ці гроші?
Попередньо очікувалось, що підвищення вартості послуг залізниці має насамперед сприяти оновленню зношеного рухомого складу. Принаймні саме таку позицію висвітлювали офіційні представники УЗ. Проте рік минає, розмір закупівель нового рухомого не дотягує навіть до 1 мільярда гривень.
Як передає кореспондент ЦТС, член правління УЗ Олександр Бужор в ході візиту на Дарницький вагоноремонтний завод (ДВРЗ) розкрив секрет “зникнення” отриманих залізницею коштів.
“Сума в розмірі близько 7 млрд грн, отримана від підвищення тарифів, дійсно, була використана не на капітальні вкладення. Приблизно 3,4 млрд грн були витрачені на обслуговування наших боргів по кредитах у зв’язку з зростанням курсу, 1,6 млрд грн – у зв’язку з зростанням обсягу роботи в області інфраструктури, 1,4 млрд грн – витрати на електроенергію у зв’язку із зростанням цін, і приблизно 1 млрд грн – це те невелике збільшення зарплат”, – зазначив Олександр Бужор.
Нагадаємо, раніше “Укрзалізницю” неодноразово дорікали в тому, що вона не витрачає ефективно акумульовані кошти від підвищення тарифів. 24 листопада глава УЗ Войцех Балчун розкритикував аргумент про 7 млрд грн: “А наша заборгованість? А технічний дефолт? А процедури закупівель, фінансові результати, стабільність фірми по відношенню до фінансових установ, наш cash flow? Потрібно знати основні принципи економіки…“, – відзначав він.
Проте ці аргументи навряд чи перекривають ті випадки коли сотні мільйонів йдуть на придбання товарів і послуг, які мають значно менше стратегічне значення ніж оновлення рухомого складу. Взяти хоча б до уваги останні закупівлі дорогих гаджетів, “автоколієремонтні літучки”, кондиціонери та помпезні гуляння в Жовтневому палаці.
Загальна картина запланованих результатів роботи Укрзалізниці в 2016 році має досить невтішний вигляд з 4 мільярдами збитків:
1 Коментар