В 2016 році Укрзалізниця закупила кондиціонери для вагонів за цінами, що сягали вартості нового вантажного вагону. Хто і звідки постачав «космічні кондиціонери» дізнавався ZБК.
В березні цього року «Центр забезпечення виробництва» оголосив майже 44-х мільйонний тендер на закупівлю 48 дахових систем кондиціонування. Ця закупівля виглядає досить строкато на фоні інших запчастин вагонів, які коштують на порядок нижче. До того ж за всю історію реєстрів закупівель (з 2008 року) нам не вдалося віднайти жодної подібної закупівлі.
Раптову потребу в засобах кондиціонування можна в принципі пояснити бажанням поліпшити якість пасажирських перевезень – комфорт понад усе. Але вартість одного кондиціонера просто вражає. 917 тисяч гривень за один кондиціонер! За такі кошти їх мала би виробляти NASA.
Участь в тендері взяли всього дві компанії: ПП «СП КЛІМАТЕХНІКА» і ПАТ «Юнікон». Сума обох пропозицій значно перевищила розмір фінансування, зазначений в тендерній документації. Так ПАТ «Юнікон» запропонувало не 44 мільйони, а 48,5 мільйонів гривень. Тобто по мільйону за один прилад.
ПП «СП КЛІМАТЕХНІКА» запропонувало трохи більше 47 мільйонів гривень. Ціна на даховий кондиціонер ледь не дотягла до мільйона гривень з ПДВ.
Вартість одного вагонного кондиціонера вийшла навіть вища за вартість нового напіввагона (950 тисяч гривень). Зрозуміло, що кондиціонер річ технічно складна але чи може вона коштувати більше за рухомий склад із 22 тон надякісної сталі, деталі якого мають виготовляти з точністю до сотих міліметра?
Товар, запропонований фірмою «КЛІМАТЕХНІКА», кондиціонер автономний АВК-25, виробником якого фірма не являється та і в принципі дане приватне підприємство навряд чи щось виробляє адже в КВЕДах його економічної діяльності ми знаходимо тільки монтаж і торгівлю вже виготовленою кимось продукцією.
Так само і ПАТ «Юнікон» очевидно ніколи не виготовляв засоби кондиціонування адже на сайті товариства не зазначена подібна група товарів. Згідно каталогу продукції, розміщеному на небарвистому сайті «Юнікону» підприємство спеціалізується на торгівлі металопродукцією і нічого спільного з кондиціонерами не має.
В своїй біографій ПАТ «Юнікон» перемагав в держтендерах ще в 2009 році, тож скоріш за все і цього разу фірма відігравала скромну роль «співучасника».
Хто ж тоді є виробником кондиціонерів?
Миколаївська прописка ПП «СП КЛІМАТЕХНІКА» підказую походження товару – миколаївський ПАТ «Завод «Екватор». Чому виробник сам не приймав участь в тендері і на яких умовах з’явилася фірма-посередник «СП КЛІМАТЕХНІКА» доводиться лише здогадуватись.
При цьому замовник «Центр забезпечення виробництва» чітко вказав в тендерній документації , що має на меті закупити саме АВК-25.
Абсолютно аналогічними були вимоги «Центру забезпечення виробництва» УЗ і під час вересневого тендеру на 10 мільйонів гривень. Цього разу мова йшла про 11 вагонних кондиціонерів. Зрештою учасників тендеру також було тільки два і жоден з них не зробив навіть мінімального кроку пониження вартості. Це свідчить про те, що компанії насправді не мали на меті реально змагатися за перемогу. Інакше пояснити відмову учасника з менш вигідною пропозицією знизити ціну складно. Тим більше, що пропозиції відрізнялися всього на 0,1%.
В тендері на 11 кондиціонерів знову приймало участь ПП «СП КЛІМАТЕХНІКА». Щоправда цього разу перемогу здобув новачок державних тендерів, фірма, створена наприкінці минулого року, ТОВ «ПРОМТЕХІННОВАЦІЇ». Знову ж таки вказана компанія не є виробником продукції, а лише посередником.
Цікаво наскільки терміново було закуповувати кондиціонери у вересні? Питання, звісно ж, риторичне.
Подорожуючи наступного разу в потязі спекотного літа, відчуваючи приємну прохолоду, що циркулює не з вікон, а вентиляційних отворів, пам’ятайте, ця прохолода коштує дуже дорого!
2 коментарі