Нещодавно голова правління ПАТ Українська залізниця Войцех Балчун повідомив, що тільки на грудневих тендерах по дизельному паливу вдалося зекономити понад 50 мільйонів гривень. «Zалізниця без корупції» вирішила дізнатися за скільки Укрзалізниця купувала паливо протягом останнього року і порівняти ціни з ринковими.
Для розрахунків було обрано закупівлі головного замовника УЗ – Філії «Центр забезпечення виробництва». Так як закупівлі палива проводилися не кожного місяця, ті період в яких не було тендерів прийнято як середній показник між попереднім і наступним періодом.
Загалом «Центр забезпечення виробництва» укладало найбільші контракти з трьома постачальниками:
- ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» – загальна сума тендерів 8,4 мільяйрди гривень;
- ПП «Окко Бізнес-Контракт» – сума тендерів 2,4 мільярди гривень»;
- ТОВ «Трейд Коммодіті» – сума тендерів 1,05 мільярдів гривень.
В середньому залізниця купувала дизпаливо на 5,1% дешевше за оптові ціни на ринку. Різниця ж цінами на АЗС складає аж цілих 19,3%.
Укрзалізниця за 2016 рік могла зекономила близько 500 мільйонів гривень, по відношенню до ринкових цін, за рахунок високої конкуренції за привабливі багатомільйонні контракти державного замовника. Середня сума одного контракту складає близько 200 мільйонів гривень.
Проте, варто зазначити, що в даній публікації вказані ціни на момент підписання договору. В багатьох випадках, Укрзалізниця вже після цього погоджувала підвищення ціни для переможця тендеру, укладаючи додаткові угоди.
Зокрема по факту погодження підвищення цін на пальне ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» посадовцями ДП «Укрзалізничпостач» та Філії «Центр забезпечення виробництва» детективами НАБУ відкрито кримінальне провадження щодо можливої розтрати державних коштів в розмірі понад 110 мільйонів гривень.
Детально читайте: «WOG» опинилося в центрі корупційного скандалу залізниці.
Тож кінцева економія Укрзалізниці може становити значно менше 500 мільйонів гривень.
Також варто зазначити, що після переходу в систему ProZorro економія паливних тендерів складає понад 10% (в серпні-жовтні залізниця здебільшого завершувала тендери, оголошені за старою, паперовою процедурою до 1 серпня, а повноцінно компанія перейшла на електронні тендери з листопада місяця).
Нагадаємо також, що з цього року, залізниця має перейти на формульну прив’язку цін дизпалива до ринкової вартоісті, коли індексація цін на пальне після заключення договору розраховується відносно індексу росту цін на ринку. За такого обчислення перерханук вартості проводитиметься на той відсоток, на який змінилися ринкові ціни з моменту підписання контракту до фактичного постачання товару.
Укрзалізниця | Оптові ціни на ринку | АЗС | Економія, % | |
січень 2016 | 13,2 | 14,195 | 16,7 | 7,0 |
лютий 2016 | 12,4 | 13,26 | 15,6 | 6,5 |
березень 2016 | 11,6 | 13,77 | 16,2 | 15,8 |
квітень 2016 | 14,7 | 14,875 | 17,5 | 1,2 |
травень 2016 | 15,8 | 15,64 | 18,4 | -1,0 |
червень 2016 | 16,3 | 16,405 | 19,3 | 0,6 |
липень 2016 | 17,4 | 16,405 | 19,3 | -6,1 |
серпень 2016 | 14,9 | 16,405 | 19,3 | 9,2 |
вересень 2016 | 16,3 | 16,575 | 19,5 | 1,7 |
жовтень 2016 | 16,9 | 16,745 | 19,7 | -1,5 |
листопад 2016 | 15 | 17,425 | 20,5 | 13,9 |
грудень 2016 | 16,1 | 17,51 | 20,6 | 8,1 |
січень 2017 | 16,2 | 18,19 | 21,4 | 10,9 |
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.