ПАТ “Дніпропетровський тепловозоремонтний завод” 100% акцій якого належить ПАТ “Українська залізниця” провів процедуру закупівлі колінчастих валів для маневрового тепловозу ЧМЕ3 на 4,3 мільйони гривень. За ці кошти ремонтне підприємство УЗ придбає всього лише два колінвали для двигунів, потужністю 990 кВт (1300 к.с.).
Переможцем процедури стало ТОВ “Техноекотрейдінг” яке яке фігурує в справі НАБУ про розкрадання 16 мільйонів гривень «Укрзалізничпостачу». Фірма приписана в приватному будинку на околиці Києва, і вказала в листопаді минулого року, що має тільки двох працівників. “Техноекотрейдінг” вже отримало від УЗ контракти на 440 мільйонів гривень.
Його конкурентом виступило сумнозвісне ТОВ “Електротех”, яке систематично виступає в ролі формального конкурента для “Техноекотрейдінг” та іншої фірми з кримінальними справами “НТП “Трансінвест”.
Третій учасник тендеру ТОВ “Ремпромтранс” був дискваліфікований. При чому протокол дискваліфікації свідчить про те, що спочатку учасника допустили, а потім виправили протокол, дописавши “не відповідає”.
Цікаво те, що замовник в тендерній документації не визначив вимоги щодо терміну виготовлення товарів та його попереднього використання.
Таким чином учасники могли пропонувати товари будь-якого року випуску, в тому числі ті, що використовувались раніше.
Обидва учасники ТОВ “Техноекотрейдінг” та ТОВ “Електротех” запропонували однакові колінвали серійний номер 7476 2009 року випуску та серійний номер 7475 того ж року.
Власне всі технічні документи обох учасників абсолютно аналогічні. Враховуючи, що один і той же товар не може бути одночасно у власності двох різних фірм, а обидва учасники вказали, що товар належить саме їм – це свідчить про фальсифікацію документації і відверто вказує на змову.
Цікаво, що в обох паспортах записи про зберігання обриваються в 2012 році. До цього колінвали проходили щорічну переконсервацію. Що відбувалося з ними з 2012 по 2018 роки – невідомо.
Згідно паспортів термін зберігання колінвалів з переконсерваціями повнинен бути не більше 4 роки. Таким чином обидва колінвали, які ДТРЗ закупило по 2,15 мільйона гривень, зберігалися з порушенням термінів на 5 років і непридатні до експлуатації.
Не менше махінацій з старими колінвалами вражає їх ціна. Так середня вартість дизельних двигунів внутрішнього згорання іноземного виробництва потужністю 1000кВт коштує від 3 до 6 мільйонів гривень.
За 7,5 мільйонів гривень в Росії продають нові дизель-генераторні установки американського Caterpillar на 1020 кВт. Дешевші дизель-генератори Mitsubishi коштують близько 5 мільйонів гривень, а дизель-генератори менш відомих виробників потужністю 1000 кВт можуть коштувати менше 4 мільйонів гривень. Але тут мова йде про вартість нового дизеля на 1000 кВт з генератором, системою керування і охолодження, а не про одну із запчастин.
Тобто придбання одного лише колінчастого вала за 2,15 мільйони гривень явно не вписується в формат вартості аналогічної продукції на світовому ринку. Навіть якби ці колінвали були новими.
Вражаюча закупівля старого, непридатного вузла за захмарною ціною свідчить про жахливий стан корупції в Укрзалізниці, яка, попри гучні заяви, не поступається своїми позиціями мільярдних оборудок.
Нагадаємо, що в 2017 році “Техноекотрейдінг” поставляв для УЗ колінвали до вдвічі менших дизелів Д1 по мільйону за штуку.