Однією з головних причин неякісного ремонту рухомого складу залізниці залишається використання сумнівної продукції. За останні півтора роки підприємства залізниці закупили силових діодів для локомотивів на 14 мільйонів гривень та за даними локомотивних депо більшість цієї продукції не витримує кількох місяців роботи.
Останнім часом тендери Укрзалізниці на постачання силових діодів вигравали такі фірми як ТОВ “Сіметрон” та ТОВ “СПП Груп”. Перша, прописана в квартирі з трьома працівниками, які начебто власноруч виготовляють електрообладнання для локомотивів на мільйони гривень. Друга фігурує в справі ГПУ як фіктивне підприємство.
Перемога в закупівлях залізниці сумнівних підприємств свідчить про можливість використання неякісної або нелегальної продукції.
За інформацією одного з локомотивних депо Одеської залізниці після проходження капітального ремонту на “Запорізькому електровозоремонтному заводі” встановлюють силові діоди які виходять з ладу вже після 3-6 місяців роботи. Що звісно призводить до збільшення обсягів позапланових ремонтів та додаткових витрат.
За даними українського виробника силових діодів для локомотивів ТОВ “Елемент-Перетворювач” залізниця умисно створює умови для закупівлі неякісної продукції.
Так більшість закупівель проводяться за неконкурентними процедурами з терміном оплати за продукції від 60 до 180 днів з дати постачання. Та навіть після спливу цього терміну залізниця не поспішає оплачувати товар.
Так за останнім договором між ПАТ “ЗЕРЗ” та ТОВ “Елемент-Перетворювач” була передбачена оплата протягом 60 днів з моменту поставки. За словами постачальника цей термін минув ще 15 лютого, проте Запорізький завод так і не сплатив повністю свій борг.
При цьому умови контрактів з іншими підприємствами зовсім інші. Той же ПАТ “ЗЕРЗ” уклав аналогічний договір з ТОВ “Дніпропетровський завод перетворювальної техніки”, яким передбачена передплата 80% суми контракту та оплати решти суми не пізніше 15 днів від постачання продукції.
Таким чином залізниця обирає умови співпраці, залежно від постачальника, що звісно скорочує конкуренцію.
В результаті перемог сумнівних фірм залізниця отримує продукцію з низьким терміном експлуатації, що призводить до подальших переплат.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.