Філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Українська залізниця» 13-го лютого оголосила тендер на закупівлю клем роздільного рейкового скріплення залізничної колії з очікуваною вартістю 22,54 млн. гривень, про це повідомляють Наші гроші.
Документи на участь в аукціоні подали три компанії – ТОВ «Дніпрозалізничпостачання», АТ «Дніпровський стрілковий завод» та ПрАТ» Запорізький завод залізобетонних шпал». За понад 22 мільйони гривень Укрзалізниця планує закупити 575 тонн клем рейкового скріплення.
Технічні вимоги, які прописала Укрзалізниця у тендерній документації, підходять під товар лише одного виробника – «Дніпровського стрілочного заводу». Зокрема, замовник замість креслення клеми за державним ГОСТом, який є обов’язковим до виконання, надав в тендерну документацію креслення за технічними умовами «Дніпровського стрілочного заводу».
Клему роздільного рейкового скріплення залізничної колії ПК ГОСТ 22343-90 виготовляють із клемної штаби вітчизняні підприємства та виробництва країн Європи і країн пост-СНД, а от клему за кресленням, яке надав у тендерних вимогах замовник, виробляє тільки одне підприємство – «Дніпровський стрілочний завод». Між кресленням по затвердженому державному стандарту і кресленням за технічними умовами одного підприємства більше 10 відмінностей, що впливають на якісні і технічні характеристики залізничної клеми.

Креслення клеми роздільного рейкового скріплення ПК65 ГОСТ 22343-90 та креслення клеми за технічними умовами ПАТ «Дніпропетровський стрілочний завод»
Укрзалізниця вказала, що учасник має право поставити еквівалент товару, який вона вказала у тендерній документації. Але крім «Дніпропетровського стрілочного заводу» клеми ПКЛ ніхто не виробляє. А те, що клема ПК по ГОСТу 22343-90 та клема ПКЛ за технічними умовами «Дніпропетровського стрілочного заводу» не є еквівалентними за механічними та хімічними властивостями раніше постановив Антимонопольний комітет України.
«Дніпровський стрілочний завод» оскаржував рішення АМКУ в Окружному адміністративному суді. Але суд у липні 2019 року постановив, що рішення АМКУ було правильне, а позивач не надав належних доказів тому, що їх клеми є еквівалентом клем ПК по ГОСТу 22343-90. Рішення суду першої інстанції підтримав і Шостий Апеляційний адміністративний суд.
Крім того, що Укрзалізниця прописала тендерну заточку лише під одного виробника, вона ще й виключила з тендерних вимог одну з найважливіших технічних характеристик – показник еластичності сталі. Цей показник вимірюється випробуванням на розтягнення круглих зразків п’ятикратної довжини діаметром 10мм. Метод затверджений державним та міждержавним стандартами, і саме він має показати відповідність товарів потрібним механічним властивостям.
Згідно ГОСТУ 22343-90 клеми рейкового скріплення виготовляються зі смуг прокатної сталі, а ПАТ «Дніпропетровський стрілочний завод» виготовляє клеми шляхом лиття зі сталі марки 20Л, 25Л.Ю ЗОЛ, 35Л, 40Л. У виробництві така клема є дешевшою, але не відповідає якісним і технічним характеристикам, які потрібні для клем рейкового скріплення. Саме з невідповідності технічних характеристик клема лита ПКЛ фігурує у кримінальному провадженні № 42018000000002785 від 08.11.2018.
Згідно експертного висновку Державного підприємства «Український науково-дослідний інститут вагонобудування», на відміну від клем, які виготовляють за технологією прокатної сталі, литі клеми мають іншу марку сталі (20Л, 52Л, 30Л відповідно до ГОСТ 977, у той час, як у ГОСТі – Ст4кп, Ст4сп, Ст4пс згідно з ГОСТ 380), інший гарантійний строк експлуатації (п`ять років від вкладання в копію, у той час, як згідно з ГОСТ 22343-90 не менше п`яти років від дня укладення в колії без обмежень), гарантійний строк зберігання (один рік від дня виготовлення, у той час, як згідно з ГОСТ 22343-90 – не обмежений).
Також укрзалізничники дозволили не контролювати якість клем Дніпропетровського стрілочного заводу за допомогою методу розтягнення зразків, як це передбачено у ГОСТ 22343-90. Ці клеми дозволили випробувати лише за допомогою вертикального статичного навантаження. Хоча сам принцип дії клем передбачає динамічні поперечні навантаження.
Оскаржити такі дискримінаційні вимоги намагалось ТОВ «Завод Укрзалізничбуд», але АМКУ залишив скаргу без розгляду у зв’язку з порушеннями строків її подачі.

Лише після оскарження закупівлі «Дніпропетровський стрілочний завод» 24 березня звернувся до Дніпровського органу сертифікації з проханням провести випробування та сертифікацію клеми катаної ПК.
Нагадаємо, філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Українська залізниця» раніше вже виписувала під ПАТ «Дніпропетровський стрілочний завод» вісім тендерів загальною очікуваною вартістю 54,81 млн грн, але аукціони так і не відбулись.
Всі три компанії, які змагаються на цих торгах: «Дніпропетровський стрілочний завод» , ТОВ «Дніпрозалізничпостачання» та ПрАТ «Запорізький завод залізобетонних шпал» – пов’язані між собою.
Виробник «Дніпропетровський стрілочний завод» («ДнСЗ») належить кіпрській «Джонен Кепітал Лімітед» («Jonen Capital Limited», 20%), Загіду, Руслану та Ельвірі Красновим (20%), Сергію та Ірині Тараненкам (19%), Вікторії Корбан (18%), Світлані Єлисеєвій (7%), Валерію Крячку (7%). Вікторія Корбан з Ізраїлю – це сестра Геннадія Корбана, екс-заступника голови Дніпропетровської ОДА при Ігорю Коломойському.
Власником крупних пакетів акцій ПрАТ «Запорізький завод залізобетонних шпал» теж є Загід, Руслан та Артем Краснови (26%), Ірина та Сергій Тараненко (19%), Валерій Крячко (7%), Світлані Єлисеєвій (7%) та 2 кіпрські компанії – Джонен кепітал лімітед (20%) та Дарінор інтерпрайзес лімітед(20%) .
ТОВ «Дніпрозалізничпостачання» належить дніпровцям Дмитру Абрамову та Володимиру Реві. Згідно з поданої Загідом Красновим декларації його дружина – Ельвіра, отримала від цієї фірми 13,29 тисяч гривень доходу за відчуження цінних паперів/корпоративних прав. Ця фірма є давнім спаринг-партнером «Дніпропетровського стрілочного заводу» і виходить разом на торги понад 5 років.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.