Про реформування Укрзалізниці та очищення її від корупції активно почали говорити ще в 2016 році. З приходом закордонних менеджерів українське суспільство очікувало побачити прихід європейських принципів і рішучі зміни. На жаль рішучі зміни постійно відкладалися, а разом з ними і довіра до кожного наступного керівництва УЗ.
На мапі роботодавців Укрзалізниця стає все менш і менш привабливою компанією. Найчастіше в пошуках кращої роботи відправляються саме фахівці, яким легше знайти нове місце і це призводить до поступового зниження кваліфікації і як наслідок надійсності роботи залізниці. Рано чи пізно залізному монстру доведеться зіткнутися з наслідками системного кадрового відтоку.
На жаль, цю тенденцію лише пришвудшує корпоративна політика менеджменту. В 2016 року правління Укрзалізниці перевело директорат компанії на персональні контракти, замість трудового договору. За рахунок цього всередньому зарплату директорів підвищили в 5 разів.
Детально читайте: ЗАЛІЗНИЦЯ НЕЗАКОННО ЗБІЛЬШИЛА ЗАРПЛАТИ ДИРЕКТОРІВ В 5 РАЗІВ – РІШЕННЯ СУДУ
Далі компанія почала активно створювати нові департаменти і управління, і зараз вже директорат УЗ налічує близько 100 співробітників з нечуваними для пересічного українця зарплатами.
І це могло би виглядати абсолютно логічно, аби на УЗ дійсно настали рішучі зміни і очищення від корупції. Але зміни відкладалися.
Останні 3 роки керівництво залізниці зводило всі результати роботи в площину фінансових звитяг – отримання прибутків та випуск євробондів. Не помічаючи зменшення капітальних ремонтів та видатків на утримання інфраструктури і рухомого складу. Тим часом локомотиви і поїзди починали загорятись все частіше, а рівень комплектації і технічного оснащення ремонтних депо і підприємств стрімко падав.
Зараз компанія очікує завершення конкурсу і призначення нового голови правління. При тому, що правління – колегільний орган і голова правління не мав би бути таким незамінним, як наприклад директор, виявлося, що для Укрзалізниці тимчасова відсутність призначеного голови стала серйозною проблемою. Компанія все більше нагадує корабель, де всі очікують капітана, який має сказати куди зрештою пливти.
Тим часом продовжуються куларні історії з сумнівними призначеннями і звільненнями. Десятки мільйонів перераховуються сумнівним компаніям. Пасажири отримують старі і брудні вагони, за станом яких просто не стежать. А бізнес продовжує скаржитись на корупцію і неоперативність перевезень.
Очікуваний економічний спад лише загострить проблему та виявить хронічні проблеми компнії: корупція і колективна безвідповідальність. Компанії, де не визнають власних помилок і нікого не притягують до відповідальності за провали, дуже тяжко буде пережити кризу.
В цей час невизначеності ZБК підготувало власне бачення сценарію розвитку реформування Укрзалізниці та оцінило поточний стан основних показників залізниці. ZБК закликає владу, Міністерство інфраструктури та Укрзалізницю до відкритого діалогу з трансформування залізниці зі складного і неефективного монополіста в ефективну і успішну компанію, здатну забезпечити клієнтів якісним і доступним сервісом.
Проєкт-трансформації-УЗ-2020Transformation-project
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.