Як повідомляло ZБК в травні Україснська залізниця оголосила закупівлю на 3,3 млн. грн. на надання консультаційних послуг з вивчення ринку та розробки тендерної документації по закупівлі нових електровозів.
Спочатку тендер було оголошено виключно українською мовою, а умови виконання контракту в 40 днів, за які надавач послуг мав проаналізувати ринок та розробити рекомендації щодо технічних характеристик рухомого складу, виглядали дуже квапливими і дивними.
При цьому виконавець мав володіти досвідом надання анлогічних послуг для залізниць вартість активів яких не менш ніж 5 млрд. грн. на рік та річний вантажообіг не менше 15 млрд. тонно-кілометрів.
Знайти серед українських компаній такого постачальника досить проблематично, але іноземні учасники навряд змогли б по-перше дізнатися про цю закупівлю, а по-друге розібратися з усіма тендерними вимогами і подати всі довідки (їх передбачалося близько 20 і багато з них виключно українські).
Після публікації інформації ZБК про закупівлю стало зрозуміло, що приховати цей тендер і провести його тихою водою не вийде і залізниця таки оприлюднила англійський варіант тендерної документації. Таким чином міжнародні компанії отримали доступ до тендерних вимог. І на сам тендер подався не хто небудь, а представник німецької Deutsche Bahn в особі DB Engineering & Consulting GmbH.
Конкуренцію йому склало українське ТОВ “Тендер Гарант”, яке правда не зазначило інформацію про наявність аналогічного досвіду.
Після проведення аукціону, в якому перемогло DB Engineering & Consulting GmbH тендерному комітету знадобилося аж 23 дні аби зібратися з думками і оцінити пропозиції двох учасників.
Зрештою обидва учасники були дискваліфіковані згідно протоколу, в якому не вказана дата проведення засідання.
Зокрема DB Engineering & Consulting GmbH не надало замовнику:
– скановані (з оригіналу) копії сторінок трудових книжок працівників з відмітками про працевлаштування, або копії чинних цивільно-правових угод (перша й остання сторінки);
– скановані копії балансу Учасника завіреними належним чином з відміткою органу статистики, та інші довідки.
Зрозуміло, що навряд чи німецька компанія до кінця розуміла, що таке копія трудової книжки і де знаходиться орган статистики.
Останні кілька тижнів багато ЗМІ поширюють інформацію про те, що Укрзалізниця закупить цього року 110 електровозів Alstom. Проте за даними ZБК остаточного рішення, хто буде постачати електровози Alstom чи CRRC і на яких умовах поки немає. Так само як і не має розуміння того, як будуть оцінюватись пропозиції цих виробників і за яким принципом. Як і раніше вмрішення надважливого технічного питання українська компанія шукає або в політичній площині або в площині інтересів певних осіб. Розраховувати на зважений і всебічний аналіз пропозицій і ухвалення економічно і технологічно оптимального рішення дуже складно. Та мабуть і не варто.
Проведення ймовірно фейкового тендеру на залучення консультанта скоріше за все планувалася лише для того аби зняти відповідальність з УЗ за ймовірно неконкурентне рішення. Тож як будуть розвиватися події довкола чергового великого контракту залізниці ми скоро побачимо, але ставити крапки в цій неоднозначній історії мабуть таки зарано.
Володимир Даценко
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.