Філія «Центр забезпечення виробництва» оголосила закупівлю рейок, очікуваною вартістю 669 млн. грн. Загалом планується придбати 21 961 тон рейок Р-65 довжиною 25 метрів.
Сума тендерного забезпечення для участі в закупівлі складає понад 20 млн. грн.
Єдиним українським виробником, який постачає рейки Р-65 на Укрзалізницю є ПАТ «МК «Азовсталь» з холдингу Ріната Ахметова «Метінвест».
Відсутність конкуренції призводить до того, що тендери на постачання цих рейок відбуваються суто формально.
Так, минулорічну закупівлю рейок Р-65 на суму 1,5 млрд. грн. розіграли ТОВ «Метінвест-СМЦ» та ТОВ «Металоцентри Комерс». Обидві компанії надали представницькі листи від єдиного виробника – МК «Азовсталь». Мало відоме ТОВ «Металоцентри Комерс» виконувало лише роль формального конкурента для проведення закупівлі.
Очевидно, що цього року ситуація не зміниться кардинально.
Рейки Р-65 довжиною 25 метрів майже не застосовуються в Європі. Так як вони суттєво поступаються характеристиками більш сучасним рейкам UIC60 та 60Е1.
Кілька років тому і сама Укрзалізниця також заявляла, що буде надавати перевагу європейським рейкам UIC60, довжиною 50 метрів, які мають на 50% більший гарантійний термін.
На світовому ринку вартість рейок UIC60 складає близько 700-900$ за тону. З урахуванням доставки в Україну та розмитнення ціна може складати близько 1000-1100$ за тону. І це дешевше, ніж зараз Укрзалізниця планує закупити рейки Р-65 з меншим ресурсом.
Очікувана вартість рейок Р-65 за останнім тендером складає 30 457 грн. за тону, або близько 1 220$.
До того ж рейки UIC60 та 60Е1 мають на 6% меншу вагу, порівняно з Р-65. Тобто однакового тонажу рейок вистачить на більшу кількість колій у випадку європейських рейок.
В 2016 році УЗ вже проводила закупівлю рейок UIC60, але зробила це через групу посередників. Тоді ціна UIC60 була вищою від ціни рейок Р-65 на 35% і складала близько 1580$. Але згодом Нацполіція виявила завищення вартості рейок UIC60 щонайменше на 18% за рахунок посередницької схеми завищення вартості.
Рейки в Україну ввозило ТОВ «Коларес-Брокерс» за однією ціною, а постачалися на залізницю вони через ТОВ «НВП «Спецтехносервіс» за значно вищою. В подальшому «Коларес-Брокерс» вивело різницю в 60 млн. грн. через фіктивні фірми.
Позначки:Ахметов, ТОВ "Метінвест-СМЦ"
1 Коментар