Минуло кілька тижнів відтоді, як завершилися тендери на закупівлю олив, вартістю майже 400 млн. грн. Ще навесні ці тендери спочатку були призупинені оскарженнями до АМКУ через дискримінаційний підхід замовника, а потім і в судах.
Навесні залізниці довелося навіть позичати оливи у ТОВ «Міроіл» (раніше залізниця позичала тільки паливо і отримала за це кримінальну справу НАБУ). Але навіть після завершення тендерів історія продовжується.
Коротка хронологія подій:
- 07 березня УЗ оголошує тендери на пів мільярди гривень. Закупівлі мають типові вимоги, за якими раніше перемагали фірми з орбіти екс-нардепів Пономарьова та Грановського.
- 31 березня АМКУ завершує розгляд скарг ТОВ «Корнет Холдинг» щодо дискримінаційного підходу замовника та постановляє допустити «Корнет» до закупівлі, а ТОВ «Торум» з орбіти Грановського дискваліфікувати.
- ТОВ «Торум» подає адміністративний позов про скасування рішення АМКУ і Окружний адміністративний суд м. Кєва виносить рішення на користь «Торум».
- ДП «Прозорро» та Укрзалізниця подають в апеляційний адміністративний суд, який 28 серпня скасовує рішення суду першої інстанції і залишає чинним рішення колегії АМКУ.
- 9 серпня ТОВ «Міроіл» та ТОВ «Корнет Холдинг» розігрують між собою 2 тендери вартістю 382 млн. грн., розподіливши закупівлю порівну і не знижуючи суттєво ціни (тендери ще фактично були заблоковані).
- 28 серпня УЗ визначає переможців закупівлі, а 9 вересня укладає договори з ТОВ «Міроіл» та ТОВ «Корнет Холдинг».
Так як ТОВ «Міроіл» та ТОВ «Корнет Холдинг», після чисельних дискваліфікацій і передискваліфікацій, залишилися єдиними учасниками двох тендерів, фірми розійшлися «мирною нічиєю», отримавши по аналогічному контракту. Економія була мінімальною, а ціни суттєво перевищували ринкові показники.
І от тут, власне, історія мала би закінчитись, але не закінчилась.
ТОВ «Торум» знову подає в суд, але цього разу в господарський. Ще до підписання договорів «Торум» просить в суду скасувати обидві закупівлі.
Але вже 11 вересня (через 2 дні після підписання договору) «Торум» чомусь передумав оскаржувати один з тендерів, в якому перемогло ТОВ “Корнет Холдинг”. Директор «Торума» подає заяву про залишення позову без розгляду.
Але тоді, коли ТОВ «Торум» закриває справу, в якій проходило ТОВ «Кернел Холдинг», фірма подає новий позов про скасування лише одного тендера, де переможцем є ТОВ «Міроіл».
Того ж 11 вересня Господарський суд міста Києва виносить 2 рішення про відкриття провадження та про заборону Укрзалізниці вчиняти будь-які дії за укладеним договором з ТОВ «Міроіл».
Паралельно ТОВ «Міроіл» робить цікаву пропозицію Укрзалізниці – постачальник готовий знизити ціну на оливу М14-В2 (основна позиція по обом тендерам) на 24% з 37 156,8 грн. за тону з ПДВ до 28 380,00 грн. за тону з ПДВ., у випадку, якщо залізниця всі рознарядки на постачання цієї оливи буде подавати саме «Міроіл».

Так як пропозицію ТОВ «Міроіл» УЗ отримала вже після винесення рішення суду, підписати угоду на постачання олив за більш вигідною ціною замовник не може доки діє рішення суду.
Договір з ТОВ “Міроіл” заблоковано принаймні на кілька місяців, незалежно від остаточного рішення суду. Залізниця втрачає шанс купувати оливу на 24% дешевше, ніж за укладеними договорами, адже ТОВ «Корнет Холдинг» таких щедрих пропозицій не робить. Очевидно компанії довелося заплатити чималі відступні перед «Торумом», аби той відкликав свій позов проти неї та подав аналогічний позов проти конкурентів.
Але в цій історії є ще один фактор – договір позики оливи між УЗ та ТОВ «Міроіл».
Згідно листа, який оприлюднила «Економічна правда», залізниця навесні позичала у «Міроіл» 600 тон оливи М14 –В2 та 240 тон оливи М14-Г2.
Достеменно невідомі умови цієї позики, але згідно оприлюдненої інформації вартість договору складала 40 млн. грн. в максимумі. Тобто ціна однієї тони оливи в середньому була оцінена в 47 620 грн. А це на 25% більше за середню ціну навіть ТОВ «Корнет Холдинг» і на 50% більше від ціни, яку пропонує «Міроіл» зараз.
Не зовсім зрозуміло чи захоче ТОВ “Міроіл” отримати повернення позиченої оливи виробництва ТОВ “Євро Ойл Продакшн” (оливи цього виробника постачатиме залізниці “Корнет Холдинг”), адже “Міроіл” є ексклюзивним дилером “Агрінол” і реалізує лише його продукцію.
А згідно листа, цю позику треба повернути до кінця року.
Перегорнувши історію, в якій Укрзалізниця може втратити чергові десятки мільйонів гривень, варто пригадати з чого все починалося. Адже пропозиції олив на ринку достатньо багато. І ці пропозиції значно нижчі, ніж ціни для Укрзалізниці.
Передумовами для довгих оскаржень і судових позовів, стали в тому числі штучні обмеження замовника в тендерній документації – процедури допусків та погоджень. Про такі негативні наслідки ZБК попереджало, ще в березні, після оголошення тендерів.
Аж надто детально прописана тендерна документація призвела до чисельних оскаржень і дискваліфікації більшості учасників закупівлі. Як наслідок – залізниця отримала неконкурентну ціну, а ТОВ «Торум» отримало поле для судових позовів, які негативно обернулися для самого ж замовника.
Позначки:ТОВ "Міроіл", ТОВ "Торум"
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.