ПАТ “Укрзалізниця” на офіційному сайті повідомила про зловживання монопольним становищем з боку ПАТ “Крюківський вагоноремонтний завод” щодо зростання цін на пасажирські вагони.
Як повідомляло раніше ZБК одна й та ж модифікація пасажирського вагону моделі 61-779 за 1,5 роки стала дорожчою на 10 мільйонів гривень або на 60%.
Так восени 2016 року УЗ купувало у ПАТ “КВБЗ” ці вагони по 17,2 мільйони гривень з ПДВ, а вже навесні 2017 року за ціною 23 мільйони гривень.
Наразі ж проходять тендери на придбання 54 пасажирських вагонів очікуваною вартістю 1,5 мільярди гривень. Ціна одного вагону визначена на рівні від 27,6 до 32,3 мільйонів гривень, залежно від модифікацій.
«Таким чином, користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонобудівний завод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4 % в національній валюті, а в доларовому еквіваленті – на 57%», – констатують фахівці Укрзалізниці.
“Ціни на вагони виробництва Крюківського вагонобудівного заводу в період з липня 2016 по травень 2018 року зростали вдвічі швидше, ніж ціни виробників промислової продукції. За даними Держстату, індекс цін на продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4%, а загальний індекс цін виробників – на 42,2%. Також за цей період курс долара зріс на 5,6%, а інфляція в країні склала 27,2%. Отже, таке суттєве підвищення вартості пасажирського вагона не має жодного економічного обґрунтування”, – йдеться в повідомленні Укрзалізниці.
Також в УЗ наголошують, що “КВБЗ” пропонує ціни значно дорожче ніж виробники аналогічної продукції в інших країнах.
“Наприклад, якщо у 2017 році вартість вагона у вітчизняного виробника складала понад 1 млн 70 тис. доларів США, то, приміром, Тверський вагонобудівний заводу у 2017 році продавав свої вагони РЖД за 825 тис. дол. США, що на 30% дешевше, ніж КВБЗ. Це також свідчить про суттєве завищення вартості продукції Крюківським вагонобудівним заводом”.
Зловживання домінуючим становищем на ринку України має перевіряти АМКУ, тож сподіваємося на подальше незалежне розслідування справи Антимонопольним кмітетом.
Не дивлячись на те, що позиції національних виробників є важливими, рівень цін на вітчизняну продукцію має бути конкурентним та відповідати якості продукції, резюмують в Укрзалізниці.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.