ПАТ “Укрзалізниця” оголосила тендер на придбання 54 нових пасажирських спальних вагонів. Очікувана вартість вагонів складає від 27,6 до 32,3 мільйонів гривень. Найдешевшими виявилися вагони типу “СВ”, а найдорожчими вагони для міжнародних перевезень. Всього заплановано витрати 1,5 мільярди гривень.
Закупівля розподілена на 4 лоти за видами вагонів, а саме:
Лот №1 – 21 вагон пасажирський купейний спальний (589 мільйонів гривень);
Лот №2 – 20 вагонів пасажирських типу СВ (551 мільйон гривень);
Лот №3 – 11 вагонів пасажирських купейних спальних з купе начальника поїзду (317 мільйонів гривень);
Лот №4 – 2 вагони пасажирських купейних спальних для міжнародних перевезень (64,6 мільйонів гривень).
Минулого року пасажирські купейні спальні вагони УЗ закуповувало по ціні 23 мільйони гривень з ПДВ. Таким чином за рік вартість вагона зросла на 5 мільйонів гривень або 22%. В позаминулому році такі ж вагони коштували на 10 мільйонів дешевше – по 17,2 мільйони.
Єдиним постачальником пасажирських вагонів для Укрзалізниці є ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод”. Його формальним конкурентом в тендерах виступає ПАТ “Харківський вагонобудівний завод”, який випустив останній свій вагон в далекому 1996 році. Після цього “Харківський ВБЗ” спеціалізувався виключно на проведенні ремонту вагонів і навряд чи може виконати замовлення Укрзалізниці.
Таким чином єдиним реальним українським виробником пасажирських вагонів лишається “Крюківський ВБЗ”, кінцевими власниками якого є громадянин Росії Гамзалов Станіслав Джахарпович, громадянин Естонії Олег Осіновський та громадяни України Володимир і Наталія Приходько.
Окрім закупівлі нових вагонів Укрзалізниця також оголосила тендер на проведення капітального ремонту 8 купейних та 16 плацкартних вагонів, очікуваною вартістю 271 мільйон гривень. Вартість ремонту одного вагону оцінена в 11,3 мільйони гривень, що на 10% дорожче ніж торік.
Одночасно зі закупівлею вагонів залізниця втретє оголосила мільярдний тендер на придбання 6 дизель-поїздів. Нагадаємо, що попередній тендер не відбувся через те, що тендерний комітет залізничників не міг зібрати кворуму. Через це учасники даремно витратили час на підготовку пропозицій та оплату участі в тендері.
Таким чином загальні капітальні інвестиції в пасажирські перевезення за трьома тендерами складають майже 3 мільярди гривень. Поряд з цим правління УЗ сподівається на підвищення вартості проїзду в пасажирських вагонах на 20-24% до кінця року.
1 Коментар