Zалізниця без корупції
  • НОВИНИ
  • РОЗСЛІДУВАННЯ
  • АНАЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • Дослідження
  • ЧОРНИЙ СПИСОК
  • #ПЕРЕМОГИ
  • ПРО НАС
Головна  /  АНАЛІТИКА  /  Укрзалізниця платить більше: за якими цінами купують локомотиви і поїзди в світі

Укрзалізниця платить більше: за якими цінами купують локомотиви і поїзди в світі

ZBK 15 Січня, 2019 АНАЛІТИКА 4 коментарі

Укрзалізниця в 2018 році витратила 16,9 млрд. грн. на капітальні інвестиції. Це значно менше, ніж планувалося (26,9 млрд грн.), але все ж УЗ уклала ряд великих контрактів, яких давно не було на українській залізниці.

Окрім придбання американських тепловозів ТЕ33А по 4,68 млн.$ за одиницю (без урахування лізингових витрат), УЗ також укладало контракти з «Крюківським вагонобудівним заводом» на придбання 6 регіональних дизель-поїздів, загальною вартістю 1,06 млрд. грн. та 54-х пасажирських вагонів на загальну суму 1,5 млрд. грн.

Тож настав час порівняти ціни для Укрзалізниці зі світовими контрактами кінця 2018 року.

КОНТРАКТ ДЛЯ RAILPOOL

Лізингова компанія Railpool замовила у Bombardier 20 електровозів з лінійки TRAXX на загальну суму 85 млн.$.

Таким чином ціна односекційного електровозу TRAXX, загальною потужністю 7500 к.с. (на 40% потужніший за ТЕ33А) складатиме 4,25 млн.$.

Звісно порівнювати електровози і тепловози не можна, але так як УЗ багато говорить про майбутні контракти на оновлення електровозного парку, цю ціну варто запам’ятати.

AMTRAK

Перевізник США Amtrak в грудні минулого року підписав контракт з Siemens Mobility на постачання 75 тепловозів SC-44 Charger.

Цей тепловоз має майже ідентичні параметри потужності з ТЕ33А (4400к.с.) і також є односекційним. Щоправда має більший діаметр коліс (що запобігає буксуванню тепловоза в складних погодних умовах) та використовується в пасажирському русі.

Вартість контракту складає 744 млн. $. Тобто майже 10 млн.$. на один тепловоз.

Але окрім самого локомотиву у вартість також включене обслуговування та забезпечення запчастинами цих тепловозів на 20 років.

Отже в майбутньому замовник локомотивів не матиме витрат на обслуговування і закупівлю запчастин і отримує гарантію від виробника на їх безвідмовну експлуатацію терміном 20 років.

Варто зауважити, що витрати на утримання тягового рухомого складу часто в рази перевищують їх початкову вартість. Тому Amtrak точно не прогадав, а от про УЗ це сказати складно, бо поки взагалі невідомо хто і за скільки буде обслуговувати нові «Тризуби».

ЕЛЕКТРОПОЇЗДИ ДЛЯ НІДЕРЛАНДІВ

Залізниця Нідерландів уклала контракт з компанією CAF на будівництво 50 тривагонних та 38 чотиривагонних регіональних електропоїзди Sprinter  загальною вартістю близько 470 млн.$.

Середня вартість одного тривагонного електропоїзду Sprinter складає 4,67 млн.$. В цей же час пригадуємо, що тривагонні дизель-поїзди від «Крюківського вагонобудівного заводу» Укрзалізниці обійдуться по 6,3 млн.$.

Знову ж таки дизель-поїзд і електропоїзд не зовсім одне й теж, але й різниця в 30% порівняно з європейським контрактом виглядає надто суттєво. Адже при виробництві електропоїздів Sprinter використовується європейська оплата праці і дорожчі складові металоконструкцій.

FRANCILIEN

Залізниця Франції уклала контракт з Bombardier Transportation на придбання 42 семивагонних та 5 восьмивагонних поїздів Francilien. Його загальна вартість складає  378 млн.$.

Вартість одного вагону в складі електропоїзду Francilien в середньому складає 1,1 млн. $.

В порівняння УЗ закуповує за таку ж ціну 1 звичайний пасажирський спальний вагон. Також середня ціна одного вагону поїзду Francilien в 2 рази менша від середньої ціни українського вагону дизель-поїзду ДПКр-2. І в тривагонному варіанті Francilien коштував би близько 3,5-4 млн. $.

ЛАТВІЙСЬКИЙ КОНТРАКТ

Наприкінці 2018 року залізниця Латвії  уклала контракт з компанією Talgo на постачання 32 регіональних поїздів для колій 1520мм, загальною вартістю 260 млн. $.

Ціна одного електропоїзду складає 8,1 млн. $.  Проте в цю ціну також включені навчання персоналу залізниці, технічне обслуговування і забезпечення запчастинами терміном 5 років.

Таким чином залізниця за перші 5 років експлуатації може заощадити до 3 млн. $ за рахунок сервісних послуг виробника.

Чомусь світові контракти навіть деяких приватних компаній в 2018 році виявилися більш публічними ніж контракти державної Укрзалізниці. Принаймні аналізуючи їх стає зрозуміло, що замовник передбачає можливі ризики і проблеми експлуатації рухомого складу в майбутньому. Такі «опції» як включення в ціну технічного обслуговування і забезпечення запчастинами може говорити про мінімізацію ризиків виходу з ладу нової техніки. А отже говорить про стратегічний підхід до вирішення проблем. На жаль Укрзалізниця поки ще не виглядає так впевнено на світовому ринку залізничного постачання.

Назад
Вперед

Про автора

ZBK

Схожі записи

  • Піврічний підсумок закупівель “Укрзалізниці”

    28 Липня, 2020
  • Навіщо залізниці потрібна автоматизація в розподілі вантажних вагонів

    3 Липня, 2020
  • Молдова купила американські тепловози на значно вигідніших умовах ніж Укрзалізниця

    1 Липня, 2020

4 коментарі

  1. Сповіщення: «Укрзалізниця» платить більше: за якими цінами купують локомотиви і поїзди у світі — COLUMNIST
  2. Сповіщення: Крюківський завод проведе ремонт двом електропоїздам ЕКр1 за 34 мільйони – Zалізниця без корупції
  3. Сповіщення: «Укрзалізниця» хоче підняти вартість квитків удвічі: чи стануть перевезення конкурентними? — x-rss.com
  4. Сповіщення: “Укрзалізниця” хоче підняти вартість квитків удвічі: чи стануть перевезення конкурентними? – В Курсі

Написати відповідь

Скасувати відповідь

Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

Наш профіль на DoZorro

Випадкові записи

  • Підставний тендер: «ГАБІОНИ» отримали 4,5 мільйонів від Львівської залізниці 10 Грудня, 2016
  • “Договорняки” від Львівського локомотиворемонтного заводу 14 Грудня, 2016
  • Укрзалізниця заплатить за інформаційні послуги “РЖД” 22,5 млн. рублів 17 Квітня, 2018
  • “Укрзалізниця” все ж таки підвищить тарифи на вантажні перевезення 18 Жовтня, 2017
  • Популярне
  • Останні
  • Сумська «суперпрокладка» за 6 місяців існування отримала 90 мільйонів від УЗ 9 Березня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція в Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому 5 Березня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція на Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому: частина ІІІ – З Росії в тридороги 11 Квітня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Залізнична шароварщина: УЗ купує вишиті рушники та вишиванки на 1,5 мільйони 31 Липня, 2019 НОВИНИ
  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ

Соціальні мережі

Категорія записів

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • Фірми Дубневичів продовжують продавати свою продукцію Укрзалізниці 26 Серпня, 2020
  • У прокладки “СОТА УКРАЇНА” з’явився конкурент? 21 Серпня, 2020
  • Завод Укрзалізниці придбав автомобіль бізнес-класу 19 Серпня, 2020
  • Фірма, яка фіктивно ремонтувала автомобілі для поліції тепер буде ремонтувати для Укрзалізниці 18 Серпня, 2020
  • Криза не для керівництва УЗ: Оголошено закупівлі побутової техніки на 870 тис. грн. 17 Серпня, 2020
  • Фірма без працівників за півтора року отримала від залізниці 82 млн. грн. 14 Серпня, 2020
  • фірма-прокладка на російських запчастинах, за п’ять місяців, виграла 92 млн. грн. 13 Серпня, 2020

Останні записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020

Випадкові записи

  • УЗ замовляє розробку моніторингу вагонів безпілотниками 12 Грудня, 2018
  • “Фірма Дубневичів” поставить гумові прокладки для “Південної залізниці” на 2,15 млн. 2 Травня, 2018
  • УЗ переплатить 700 тисяч за автострахування через «нетакі» довідки учасників 13 Серпня, 2019
  • Залізниця екстрено замовила палива на 1,4 мільярда 7 Вересня, 2017
WordPress / Українська локалізація Олег Волощук