Окружний адміністративний суд міста Києва 23 липня цього року відкрив провадження за позовом «Zалізниця без корупції» про неправомірність дій «Укрзалізниці» під час «засекречення» умов контракту на постачання американських локомотивів ТЕ33А.
Згідно офіційних відповідей УЗ, залізниця відмовилася розкривати деталі та умови контракту з General Electric та лізингового контракту з «Укрексімбанком».
23 липня Окружний адмінсуд відкрив справу за позовом ZБК за процедурою скороченого провадження та надав 5 днів відповідачу для подання заперечень на позов.
В серпні Укрзалізниця надала свої заперечення на позов, обґрунтовуючи свою позицію тим, що УЗ не є розпорядником публічної інформації щодо умов контрактів, а умови цих контрактів є конфіденційними.
Відповідно статті 258 Кодексу адміністративного судочинства суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Таким чином суд мав розглянути справу до 23 вересня, але за 5 місяців судом так і не проведено розгляд справи.
Так як суддя по справі перебував в цей час на роботі та ухвалював рішення по іншим справам, поважних причин для недотримання термінів розгляду провадження у суду не було.
ZБК намагалося з’ясувати причини порушення термінів розгляду справи, проте на наш запит суддя не надав відповіді.
Наразі про ці порушення повідомлено Вищу раду правосуддя.
Нагадаємо, що в березні ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» оприлюднив звіт про укладений договір з ТОВ «ДЖИІ Україна» на суму 140 400 000 дол. США, або майже 4 мільярди гривень. Згідно звіту мова йде про оплату постачання перших 30 тепловозів ТЕ33А, які «Укрексімбанк» в подальшому передає «Укрзалізниці» в лізинг. При цьому, згідно листа “Укрексімбанку” до Уряду, українська сторона мала здійснити 100% предплату за тепловози, які мають поставити до лютого 2019 року.
Ціна за 1 один локомотив складає 4,68 млн. дол. США.
Проте на сьогодні не відомі умови лізингового контракту «Укрексімбанку» з УЗ, вартість наступних одиниць рухомого складу та умови подальшого утримання і ремонту тепловозів ТЕ33А, адже Укрзалізниця, згідно оприлюдненої інформації, на сьогодні не має ремонтної бази та відповідних кадрів для проведення ремонту нової залізничної техніки.
При цьому вартість утримання тепловозів протягом життєвого циклу може в рази перевищувати вартість самого придбання.
Можливими варіантами утримання нових тепловозів є як оновлення ремонтної бази УЗ так і послуги сервісного обслуговування з боку виробника або посередника. Вартість цих робіт, в умовах відсутності конкуренції може сягати десятків мільйонів гривень на рік для однієї одиниці.
Так минулого року УЗ заплатила «Крюківському ВБЗ» 84 мільйони гривень за ремонт двох електропоїздів ЕКр1, які експлуатуються на залізниці лише кілька років. Також залізниця заплатила 60 мільйонів за річне обслуговування і ремонт двох поїздів Skoda.
Детально по темі читайте: МІФИ І РЕАЛЬНІСТЬ: ЯК ВАРТО СПРИЙМАТИ КОНТРАКТ УЗ І GE
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.