Українська залізниця протягом останнього місяця розіграла 7 тендерів на закупівлю олив та мастильних матеріалів, загальною очікуваною вартістю 363,4 мільйони гривень. Переможцями всіх тендерів стали дві фірми з оточення народних депутатів.
3 тендери виграло ТОВ “Міроіл” та 4 тендери – ТОВ “Торум”.
ТОВ “Міроіл” і раніше перемагало в тендерах УЗ на постачання олив. Фірма належить до групи компаній “Агрінол” з міста Бердянськ, яка належить близьким родичам народного депутата фракції “Воля народу” Олександра Пономарьова.
ТОВ “Торум” засноване тільки всередині 2017 року, але за 9 місяців свого існування фірма вже встигла отримати замовлення від Міноборони на дизпаливо на 117 мільйонів гривень.
Причиною успіху компанії розкриває адреса її реєстрації – вул. Жилянська, 75 або торгівельний центр “Євразія”. Тут же розташована приймальня народного депутата Олександра Грановського і низка фірм, яким приписують зв’язки з нардепом (зокрема скандальне ТОВ “Максмед Інтернешнл”.
В довідці про досвід ТОВ “Торум” вказало наявність договору поставки з ТОВ “Газтрейд”, яке стало наступником “Трейд Коммодіті” в паливних тендерах Укрзалізниці. Всі ці фірми також пов’язують з бізнес-індустрією Грановського і його партнера Адамовського.
В тендерах на закупівлю олив для залізниці ТОВ “Міроіл” і ТОВ “Торум” вказали, що є дилерами (представниками) одного підприємства – ТОВ “НВП “Агрінол”, яке входить до групи компаній Пономарьова.
Таким чином характер тендерів нагадує змову двох парламентських представників де оточення Грановсього гарантує наявність замовлення від державної компанії, а оточення Пономарьова організовує постачання товарів. При цьому складно говорити про конкуренцію з боку учасників, що підтверджується економією менше 1%.
Ціни переможців тендерів УЗ дуже суттєво відрізняються від ринкових.
Так мастило КС-19 залізниця закупить по 45,9 грн/кг з ПДВ. Тоді як на сайті ТОВ “Мега Груп” вказана актуальна оптова ціна на 12.03.2018 – 26,0 грн/л або близько 29 грн/кг з урахуванням ПДВ (питома вага мастила КС-19 – 0,901 кг/л). Таким чином різниця цін становить понад 35%.
Оливу МС-20 УЗ закупить у ТОВ “Міроіл” за ціною 46,3 грн/кг. Тоді як на ринку його ціна 28 грн/л або 31,2 грн/кг (питома вага оливи МС-20 – 0,897 кг/л). Таким чином ціна для УЗ на 33% вище від ринку.
Оливу дизельну М14В2 залізниця закупить по 33,99 грн/кг. Тоді як ринкова вартість цієї оливи – 28 грн/кг.
Аналогічна різниця і з іншими мастильними матеріалами, які закупить Укрзалізниця за контрактами з депутатськими ТОВ “Міроіл” та ТОВ “Торум”.
Таким чином державна компанія може переплатити близько 100 мільйонів гривень на контрактах з оточенням Грановського та Пономарьова.
Причиною відсутності конкуренції депутатським фірмам є те, що згідно тендерної документації УЗ продукція, яку пропонує учасник, має “пройти процедуру допуску до застосування”. Тобто отримати погодження в департаментах Укрзалізниці.
Отже конкуренти “Агринолівських” дилерів таке “погодження” навряд чи отримають, а торги залізниці відбуваються фактично без конкуренції.
Іще однією вимогою замовника є наявність листа-допуску до участі від профільного департаменту Укрзалізниці, який має бути надано за результатами обстеження виробництва. Тож дилерам іноземних виробників буде складно стати конкурентами залізничних постачальників.
Нагадаємо, що минулого року Укрзалізниця на вимогу ТОВ “Трейд Коммодіті” підняла очікувану вартість олив для фірм Грановського та Пономарьова на 83 мільйони гривень. Тоді в тендерах також приймало участь ТОВ “ВогАеро Джет”, яке отримало кримінальну справу за паливні контракти з УЗ і вибуло зі “змагань тендерників” Укрзалізниці.
Перелік тендерів: UA-2017-12-22-000396-b, UA-2017-12-22-000280-a, UA-2017-12-21-003449-b, UA-2017-12-21-003229-b, UA-2017-12-21-003145-b, UA-2017-12-21-000291-a, UA-2017-12-21-000378-a
8 коментарів