Філія “Центр забезпечення виробництва” провела черговий тендер на закупівлю олив та мастил очікуваною вартістю 171,4 млн. грн. Ця закупівля стала вже 8-м великим тендером цього року, а загальна сума контрактів на постачання олив для УЗ складає понад пів мільярда гривень.
Щоправда, як і всі попередні процедури, закупівлю на майже дві сотні мільйонів гривень розіграли всього два учасники з орбіти двох народних депутатів – ТОВ “Торум” та ТОВ ” УБСП “Азмол-Брітіш Петрокемікалс”. Без конкуренції перемогу отримала остання фірма з економією 0,35%.
ТОВ “Торум” пов’язують з депутатом Олександром Грановським, до орбіти якого також входять паливні “монстри” ТОВ “Трейд Коммодіті”, ТОВ “Август Пром” та ТОВ “Газтрейд”.
В попередніх тендерах “Торум” конкурував з ТОВ “Міроіл” з орбіти іншого депутата з фракції “Воля народу” – Олексндра Пономарьова. Два “конкурнети” по черзі перемагали в тендерах, розділивши 360 мільйонів гривень в семи тендерах Укрзалізниці.
Цього разу замість “Міроіл” виступило ТОВ ” Українсько-Британське спільне підприємство “Азмол-Брітіш Петрокемікалс”, яке також має зв’язки з сімейним бізнесом Пономарьова. Зокрема представником власника 70% часток “Азмол-Брітіш Петрокемікалс” громадянина Естонії Павла Путілова в протоколі установчих зборів товариства вказана Плющій Олена Миколаївна, яка зазначена також юристом компанії “Агрінол”, що належить членам родини Пономарьова.
На сайтах “Агрінолу” та “Азмолу” також вказаний спільний дилер – ТОВ “Міроіл”, яке раніше виступало конкурентом “Торума”.
За даними ЗМІ Пономарьов використав схему прихованої власності під час купівлі збанкрутілого державного заводу “Азмол” через британського посередника. В 2016 році виробництво, розташоване на 115 000 кв. метрів було передано у приватну власність за символічну суму в 101,5 млн. грн., хоча до того “Азмол” оцінювали в 50 мільйонів доларів (близько 1,3 млрд. грн.). Таким чином два найбільших виробники олив в Україні “Азмол” і “Агрінол” опинилися під контролем спільного прихованого власника.
Конкурентом “Торума” і “Азмол-Брітіш Петрокемікалс” виступив дилер ТОВ “Автолюб Україна” – ТОВ “Стенлі”. Проте фірму дискваліфікували з тендеру через те, що учасник надав лист про обов’язкове проходження обстеження співробітниками УЗ з неправильною назвою департаменту.
Так в листі виробника до Укрзалізниці лист адресований “Департаменту локомотивного депо”, а не “Департаменту локомотивного господарства”. Хоча решта інформації відповідала вимогам тендерної документації, тендерний комітет визначив, що учасник не виконав вимоги замовника.
Пізніше ТОВ “Стенлі” оскаржило рішення про дискваліфікацію до АМКУ, проте колегія дійшла того ж висновку, що пропозиція учасника не відповідає вимогам замовника через одне неправильне слово в назві департаменту.
Сам порядок “допуску до застосування” з’явився в грудні минулого року та затверджений наказом ПАТ «Укрзалізниця» №765 від 13.12.2017.
В наказі ПАТ «Укрзалізниця» №765 зазначається, що здійснення процедури “допуску до експлуатації” на рухомому складі дослідних мастил та олив проводиться згідно з ДСТУ ГОСТ 15.001, однак ДСТУ ГОСТ 15.001 втратив чинність з прийняттям іншого ДСТУ 8634:2016. Таким чином Укрзалізниця послалася на недійсний документ при впровадженні процедури “допуску до застосування” мастил і олив.
Водночас з 2018 року застосовуються значні спрощення в системі стандартизації, які мають на меті усунути такі штучні обмеження доступу до ринку як процедури “допуску”, “погодження” та ін. Тож на скільки законною і прозорою є вимога проведення процедури допуску самим же замовником при наявності незалежних спеціалізованих установ нам лишається лише здогадуватись.
В результаті відсутності конкуренції в тендері і завищення очікуваної вартості продукції, ціни на оливи та мастила в тендері суттєво відрізнялися від цін на ринку:
Найменування
|
Од. виміру | Кіль-кість | Ціна в тендері (з ПДВ) | Ціна на ринку (з перера-хунком літри в кг.) |
Олива моторна для дизельних двигунів М-14В2 | т | 2 983 | 33 945,00 | 24 115,00 |
Олива моторна для дизельних двигунів М-14Г2ЦС |
т | 821 | 39 123,00 | 25 500,00 |
Олива моторна для автотракторних дизелів М-10Г2К | т | 126 | 33 900,00 | 23 000,00 |
Олива гідравлічна ВМГЗ | т | 23 | 51 000,00 | 33 740,00 |
Олива для гідравлічних передач тепловозів ГТ-50 |
т | 304 | 60 210,00 | – |
Олива індустріальна І-30А |
т | 13 | 31 095,00 | 23 000,00 |
Олива індустріальна І-40А |
т | 299 | 30 810,00 | 21 150,00 |
Олива індустріальна І-20А |
т | 143,00 | 28 596,00 | 19 350,00 |
В середньому ціни в тендері на 27,5% перевищували ринкові показники, а загальна різниця між закупівлею Укрзалізниці і ринком складає 46,5 мільйонів гривень.
Читайте також: ДЕПУТАТСЬКИЙ КОМПРОМІС: ГРАНОВСЬКИЙ І ПОНОМАРЬОВ ПРОДАЛИ ЗАЛІЗНИЦІ ОЛИВИ НА 30% ДОРОЖЧЕ ВІД РИНКУ
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.