Залізниця знову спробує закупити вантажні напіввагони, тендери по яким не відбулися в лютому через відсутність пропозицій. Після “переговорів” ціна різко злетіла в гору і тепер звичайні напіввагони можуть купити за ціною модернізованих.
Загалом оголошено 11 тендерів на 2,99 мільярди гривень. Планується закупити 2465 вантажних напіввагонів.
Середні очікувана вартість одного напіввагона складає 1,217 мільйони гривень. При цьому в попередньому тендері вартість вагона складала 1 мільйон гривень і Укрзалізниця заявляла, що виготовляє вказані вагони на власних виробництвах саме за такою ціною.
Нагадаємо, що власник «Крюківського вагонобудівного заводу» Володимир Приходько раніше заявляв, що ціна в 1 мільйон, є необґрунтованою так як змінилася вартість комплектуючих і металопродукції (в 2016 році залізниця закуповувала вагони по 950 тисяч гривень за вагон). При цьому керівник кременчуцького виробництва називав економічно обґрунтованою ціну 1,2 мільйони гривень.
Представники приватних вагонобудівних заводів навіть написали спільного відкритого листа до Прем’єр-міністра України.
Пізніше Крюківський ВБЗ із посиланням на експертну комісію зазначив, що обґрунтована собівартість виробництва одного вантажного напіввагона на модернізованих візках станом на 24 березня 2017 року складає 857 427 гривень без ПДВ (1,02 мільйони гривень з ПДВ).
В повідомленні заводу зазначається: «Пам’ятайте, Укрзалізниця виставила на тендері закупівельну ціну 833 тисячі грн.(без ПДВ – прим. ред.). А тільки прямі витрати за станом на березень становлять понад 857 тисяч! І тенденція до збільшення цін на металопрокат, лиття і поковки триває».
При цьому експерти зазначають, що при обрахунках ціни вказувалось виробництво вагонів з модернізованими візками (максимальним навантаженням на вісь 25т). Тобто такі вагони завідомо є дорожчими від звичайних.
Натомість Укрзалізниця 26 квітня оголосила закупівлю звичайних напіввагонів вагонів з навантаженням на вісь до 23,5т і терміном служби 22 роки але ціною вже 1,02 мільйни гривень за вагон без ПДВ. Тобто на 20% дорожче ніж обґрунтована ціна станом на 24 березня, яку зазначає виробник.
Екс-заступник Гендиректора Укрзалізниці Андрій Лашко раніше також заявляв, що 1,01 мільйони гривень без ПДВ – це обґрунтована вартість модернізованих напіввагонів з навантаженням на вісь 25т і подовженим терміном служби 32 роки. Виробництво таких вагонів на 20-25% дорожче від звичайних.
Читайте також: “Вагонні магнати” розіграли 650 мільйонів Укрзалізниці
4 коментарі