Філія «Центр управління промисловістю» УЗ оголосила 16 тендерів на закупівлю дерев’яних шпал загальною сумою 51 мільйон гривень.
За ці кошти залізниця придбає близько 120 тисяч брусів дерев’яних шпал непросочених антисептичною сумішшю. Середня вартість одного бруса шпали складає близько 425 гривень.
Термін служби дерев’яних шпал складає 15-20 років після просочування. При цьому залізобетонні шпали в минулому році на ринку коштували близько 950 гривень за штуку. Термін служби залізобетонних шпал не менше 40 років.
Нагадаємо, що в минулому році Укрзаізниця витратила 130 мільйонів на придбання брусів хвойних для шпал. Не зважаючи на те, що єдиним постачальником деревини в Україні є державні лісгоспи, залізниця закуповує брус через приватні фірми, які виконують просту механічну функцію розпилу кругляка деревини на бруси 18×25 см та 16×23 см і отримують за це мільйонні доходи.
Стосовно закупівель дерев’яних шпал в минулому році НАБУ відкрито кримінальну справу проти посадовців Укрзалізниці за штучне завищення вартості товару. В серпні 2016 року організатора заволодінням державними коштами (високопосадовця Укрзалізниці, ім’я якого не розкривається) було затримано та оголошено суму привласнених коштів близько 13,6 мільйонів гривень та накладено арешт на рахунки підконтрольного підприємства на суму 21 мільйон гривень.
Цьогорічної закупівлі шпал має вистачити на 60 кілометрів колій. На виготовлення такої кількості дерев’яних брусів під шпали буде перероблено близько 25 тисяч кубічних метрів хвойних порід або близько 70 тисяч дерев. А це понад 50 гектарів лісових насаджень.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.