З початком року Укрзалізниця значно активізувалася. В лютому пройшли тендери з очікуваною вартістю 7,2 мільярди гривень. Щоправда більшість з них виявилися невдалими.
Основною причиною «зриву» закупівель виявилася відсутність бажаючих серед вагоновиробників приймати участь в тендерах на закупівлю вантажних вагонів на суму 3 мільярди гривень. На думку виробників запропонована очікувана вартість в 1 мільйон гривень з ПДВ за один вантажний напіввагон – надто мало. Власник Крюківського вагонобудівного заводу зокрема наполягав на ціні 1,2 мільйони з ПДВ при цьому зазначаючи, що нинішня ціна на 50 тисяч гривень збиткова.
Керівництво Укрзалізниці поки не піддалося на вмовляння і оголосило, що не буде купувати вагони дорожче, адже це ціна виробництва Філії «Дарницький вагоноремонтний завод», який до кінця року має випустити 3000 нових вантажних вагонів.
Найбільшими контрактами минулого місяця стали угоди з ТОВ «Трейд Коммодіті» на постачання дизпалива загальною сумою 2,8 мільярдів гривень. Найбільша кількість оголошених в лютому місяці тендерів припадає на ремонт та запасні частини пасажирських вагонів. Загалом залізниця оголосила тендери на близько 2 мільярди гривень по напрямку пасажирських перевезень.
Економія
Якщо раніше більшість тендерів завершувалися з економією до 1%, то в лютому абсолютна більшість процедур пройшли з економією від 3-5%. Щоправда середня економія в тендер продовжує залишатися на досить низькому рівні – 4,45%.
Найвищий показник економії в тендерах показала Регіональна філія «Одеська залізниця» – 13%. Найгірші показники, як і зазвичай, у «Львівського локомотиворемонтного заводу» (всі закупівлі проведено без відкритого тендеру), Філії «Дарницький вагоноремонтний завод» (0,7%) та Регіональної філії «Південно-західна залізниця» (0,9%).
Дискваліфікації
Укрзалізниця продовжує бути лідером за показником відхилення пропозицій учасників. Загалом 18,2% всіх учасників тендерними комітетами було дискваліфіковано.
На жаль у більшості випадків мова не йде про якість товарів та її підтвердження. Основними підставами дискваліфікації учасників залишаються термін дії банківської гарантії, неповнота інформації в документах, відсутність додаткових довідок та форм.
При цьому за даними модулю аналітики BI «ProZorro» 53% всіх тендерів залізниці за місяць мають низьку якість оголошень.
Конкурентність
В лютому Залізниця провела 124 неконкурентних процедури, за якими уклала договори на суму 115,3 мільйонів гривень. Ще в 194 тендерах було тільки 2 учасники.
Загалом 77% всіх тендерів мають низьку конкурентну активність (учасники не понижують цінові пропозиції під час аукціону або тендер проходить з мінімальною економією).
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.