Філія «Південно-західна залізниця» провела тендер на закупівлю портландцементу марки «ПЦІ-500-Н» на суму 14,7 мільйонів гривень. Здавалось би загальнодоступний товар і відкрита конкуренція мала б принести замовнику економію. Проте «чомусь» залізниця знову купує дорожче ніж роздрібний покупець. Чому – будемо розбиратись далі.
З формальної точки зору тендерний комітет нібито нічого і не порушує. В тендері свої пропозиції подають 4 учасники. Потім один з них скаржиться до Антимонопольного комітету про невідповідність тендерної пропозиції двох учасників через те, що проблеми з банківською гарантією та з інших формальних підстав, які не мають прямого відношення до якості продукції.
Так як вимоги тендерної документації формально було порушено АМКУ постановляє дискваліфікувати двох учасників: представника мережі будівельних гіпермаркетів ТОВ «Епіцентр К» та ТОВ «Компанія «Енергопромгруп».
Як говориться в дитячій лічилці «хто ж лишився на трубі?».
А лишаються дві дуже цікаві фірми: ТОВ «Фінко Груп» та ТОВ «Іст Лоуд Груп».
ТОВ «Іст Лоуд Груп» відноситься до групи компаній сімейства Капирулі, які виграли на тендерах залізниці понад 1,5 мільярдів гривень. Фірми з родинної схеми Капируль фігурують в кримінальній справі ГПУ про змову посадовців філій «Центр забезпечення виробництва» та «Укрзалізничпостачу» з представниками приватних підприємств про постачання запчастин до рухомого складу за завищеними цінами. Сума оцінених збитків перевищує 10 мільйонів гривень.
Власне ТОВ «Іст Лоуд Груп» ніколи не спеціалізувалося на постачанні цементу, закупівлю якого цього разу розігрувала Південно-Західна залізниця. Раніше фірма отримувала контракти в основному від «Львівського локомотиворемонтного заводу» на постачання електрообладнання до електровозів.
За даними ГПУ ТОВ «Іст Лоуд Груп» є фіктивною фірмою та прописана в столичній багатоповерхівці на вулиці Мишуги (будинок №2).
Інший «фіналіст» тендеру на постачання 6900 тон портландцементу – ТОВ «Фінко Груп». Фірма вирізняється різноманітністю продукції, яку вона поставляє виключно для залізниці. Молоко, борошно, сметана, будівельні матеріали – це ті товари, якими «Фінко Груп» «спокусило» залізничного замовника.
Звісно ж фірма прописана за адресою масової реєстрації (в м. Києв, вул. Межигірська, 22 прописано понад 120 підприємств)
Межигірська, 22
Ну і мабуть не варто дивуватись, що на ТОВ «Фінко Груп» працюють тільки 2 співробітника, один з яких має всього тримісячний стаж роботи на підприємстві.
І в цьому тендері ми теж можемо побачити чіткі ознаки змови двох конкурентів. ТОВ «Іст Лоуд Груп» і ТОВ «Фінко Груп» надають тендерну пропозицію торгів, в якій змінені шрифти проте сам зміст абсолютно аналогічний (окрім інформації про підприємство). Однакові помилки, пунктуація і синтаксис говорить про те, що одна з тендерних пропозицій скопійована з іншої. Аби зовні документи здавалися різними виконавець вирішив лише змінити шрифти.
Як бачимо обидва учасники зазначили виробником цементу ПАТ «Євроцемент-Україна». Вартість однієї тони портландцементу марки ПЦІ-500-Н у переможця торгів «Фінко Груп» вказана 1767,50 гривень за одну тону без ПДВ, що дорівнює 2121 гривні за тону з ПДВ.
Звісно ж жоден з умовних конкурентів не понижує ціну і ТОВ «Іст Лоуд Груп» демонструє готовність відмовитися від змагання за закупівлю попри мінімальну різницю цін – 7,5 гривень на тоні (або 0,4% вартості).
У дрібному опті (від однієї тони) фасований «Євроцемент» ПЦІ-500 коштує близько 90–105 гривень за 50 кг. Таким чином ціна однієї тони такого цементу на ринку становить 1900-2000 гривень.
Але ж залізниця закуповує просто космічні обсяги – 6900 тон або 115 завантажених вагонів.
Звісно і ціна мала б бути на таких обсягах суттєво дешевшою. Проте залізниця заплатить за одну тону цементу більш як 2100 гривень.
Тож, чи не пов’язана вартість з відкритістю конкуренції?
6 коментарів