Південно-західна залізниця нещодавно провела тендер на закупівлю гальмівних колодок вартістю 34 мільйони гривень. Чому замовник розділив закупівлю на два однакових лоти і як за контракт сперичалися 2 учасника?
Гальмівні колодки є одним з найзношуваніших елементів на залізниці. В 2016 році філії Укрзалізниці витратили понад 225 мільйонів гривень на закупівлю цього гальмівного елементу. На жаль ринок постачання даного товару досить гармонійно розподілений між невиликою кількістю виробників.
Основними постачальниками є ТОВ “ТД “Будком”, “Ніжинський дослідно-механічний завод”, “Красилівський ливарний завод” та “Білоцерківський завод “Трібо”. При чому всі компанії отримують приблизно однакову кількість контрактів від залізниці. Це може свідчити про наявність змов, що суперечать здоровій конкуренції.
Цього разу, з невідомих причин Південно-західна залізниця розподілила 34-х мільйонну закупівлю на 2 майже однакові лоти по 17 мільйонів гривень.
Найменування продукції | Од. виміру | Лот №1 | Лот №2 |
Колодка гальмівна чавунна тип С (з вставкою) | шт. | 36000 | 10000 |
Колодка гальмівна чавунна тип Ф | шт. | 25000 | 50000 |
Колодка гальмівна чавунна тип ЧС | шт. | 8800 | 9000 |
Колодка гальмівна чавунна тип М | шт. | 13000 | 13000 |
Колодка гальмівна тип РІЦ | шт. | 800 | 0 |
В результаті 2 учасники, ТОВ “Торговий дім “Будком” та ТОВ “Ніжинський дослідно-механічний завод” розділили між собою закупівлю без конкуренції.
Лот №1 дістався ТОВ “Будком”, який дав на 5780 гривень менше ніж опонент. Але на лот№2 меншу ціну вже запропонував ТОВ “Ніжинський дослідно-механічний завод”. При чому різниця між “конкурентами” склала аж 450 гривень на 17 мільйонах!
Вартість однієї гальмівною колодки вагою до 14,7кг для залізниці складає від 190 до 240 гривень в різних закупівлях.
1 Коментар