Поки правління Укрзалізниці говорить про позитивні зміни в корпоративному управлінні, підвищення зарплат і соціальних гарантій, всередині компанії потроху назріває глибоке невдоволення. Спочатку воно вилилось в «італійські страйки» локомотивних бригад і профспілок. Тепер залізницю охопив «флешмоб» з вимогою підвищення заробітної плати.
Сотні постів і гнівних коментарів в фейсбук з єдиним меседжем: «я залізничник і заслуговую гідну оплату праці».
Невдоволення працівників в основному викликало якраз останнє «підвищення» заробітної плати. Точніше його не симетричність. Так для керівництва збільшення оплати праці подекуди сягало 50%, а от для рядових професій воно коливалось здебільшого в межах 5-10%. Як результат і без того немаленькі зарплати менеджменту Укрзалізниці стали ще більшими, а більшість працівників навряд чи відчула прибавку в 5%, яку в подальшому «з’їло» зменшення відсотку премій.
Так посадовий оклад менеджера УЗ залежно від посади і структурного підрозділу може коливатись від 30 тис. (для керівників служб і відомств) до 120 тис. грн. на місяць для керівників філій і департаментів. Тоді як середній фонд оплати праці на одного працівника Укрзалізниці в І півріччі 2018 року не дотягує до 10 тис. грн. (з податками і відрахуваннями).
Тож залізниця має велетенський штат працівників які отримують «на руки» не більше 5-7 тис. грн. І їх невдоволення на фоні зарплат керівництва компанії абсолютно логічне.
На жаль ігнорування проблеми правлінням УЗ лише ускладнює її розв’язання. Залізниця ризикує втратити більшість молодих працівників і за кілька років перетворитися в компанію з «вмираючим» трудовим потенціалом. Якщо зараз цей процес не достатньо відчутний через зменшення обсягів перевезень з 2014 року і як наслідок попереднього профіциту кадрів, то вже 3-5 років кадровий голод може болісно вдарити по перспективам найбільшої державної компанії.
В цей час працівники залізниці відкрито і активно висловлюються як проти правління УЗ, так і проти державної влади, яка фактично не втручається в ситуацію з питань управління, корупції чи інших наріжних проблем.
Соціальна група «Форму залізничників» провела опитування учасників, в якому взяли участь 3900 користувачів і 98% з них жадають відставки Кравцова і профільного міністра Омеляна.
Чи стануть флешмоби і акції в соціальних мережах приводом для роздумів керівництва УЗ – можливо. Проте поки що керівництво залізниці з приставкою «в.о.» не особливо піклувалося про вирішення внутрішніх проблем компанії. Питання корупції і неефективності застарілого виробництва все більше відходять на другий план – на першому ребрединг, гучні заяви і запуск нових поїздів. Здається саме за це звільняли поляка Войцеха Балчуна…
Читайте також: КОЖЕН ТРЕТІЙ КЕРІВНИК: ТІЛЬКИ 49% ПРАЦІВНИКІВ УКРЗАЛІЗНИЦІ БЕЗПОСЕРЕДНЬО ПОВ’ЯЗАНІ З ВИРОБНИЦТВОМ ПОСЛУГ
Позначки:страйк
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.