Де добре почуваються «клоновані» фіктивні фірми так це на тендерах Укрзалізниці. Чергові 25 мільйонів гривень розділили 2 фігуранта великої кримінальної справи, які мають спільних «покровителів».
2 тендери на закупівлю пристроїв живлення для пасажирських вагонів, очікуваною вартістю 15 і 11 мільйонів гривень розіграли між собою 2 фірми, які раніше продавали Південно-західній залізниці б/в запчастини за підробленими документами. Але про все по порядку.
Від початку пропозицій було по 4 в кожній процедурі, проте тендерний комітет «Південно-західної залізниці» відхиляє решту учасників. Підстави для цього було закладено ще в тендерній документації. Так згідно технічного завдання для «підтвердження відповідності предмету закупівлі» учасник повинен був надати погоджене в Департаменті пасажирських перевезень далекого сполучення Укрзалізниці креслення пристроїв живлення для пасажирських вагонів.
Давати це погодження чи ні звісно ж департамент УЗ вирішує сам, та й не варто очікувати, що це рішення він прийме аж надто оперативно.
Назвати такі умови конкурентними складно адже той, хто мав наперед омріяні відтиск печатки і підпис на аркуші креслення від департаменту «далекого сполучення» – той і переміг.
Один з вигнанців – ТОВ «Техноекотрейдінг» оскаржив своє відхилення але спізнився з термінами подачі і АМКУ відхилив скаргу.
Отже залишилися тільки 2 учасники: ТОВ «Елпо Україна» та ТОВ «Броварське електротехнічне об’єднання». В першому тендері на 1000 гривень нижчу ціну запропонувало «Елпо Україна» і звісно ж ніхто її не знижував під час трьох раундів аукціону. В другому тендері на тисячу менше вже запропонувало «Броварське електротехнічне об’єднання».
Вартість одного пристрою живлення вагона (ввідно-розподільчого пристрою EL-893.00) складає 72 тисячі гривень.
При цьому фірми зазначили, що самі виготовляють вказану продукцію. У що вкрай важко повірити, зважаючи на те, що слідчі Управління захисту економіки називають обидві компанії фіктивними, а зареєстровані вони під одним дахом з багатьма іншими фірмами.
ТОВ «Елпо Україна» має 54 «співмешканці», зареєстрованих разом з нею в Києві по вулиці Алма-Атинській 2/1. «Броварське електротехнічне об’єднання» має тільки 10 сусідів в будинку №4 вулиці Лісової в Броварах.
В своїй довідці «Броварське електротехнічне об’єднання» вказує, що має офісне приміщення, площею 16,2 м2, виробниче приміщення на 53 м2 та складське на 70 квадратів. Колектив підприємства складається з 8 працівників: директор, бухгалтер, 3 менеджера, 2 інженера і тільки 2 робітники, які нібито будуть виконувати контракт на 10 мільйонів гривень.
ТОВ «Елпо Україна» вказало, що має орендоване приміщення в Броварах площею 850 м2. При цьому фірма вказала аж 6 складальників, які і будуть виготовляти продукцію.
З 2015 року Управління захисту економіки Національної поліції розслідує кримінальну справу №12015100090010514 про привласнення коштів Південно-західної залізниці під час закупівлі обладнання. В матеріалах справи зазначається: «в ході виконання доручення в порядку ст.40 КПК України, працівниками УЗЕ у м. Києві ДЗЕ НП встановлені підприємства підконтрольні ОСОБА_3, які займаються розкраданням грошових коштів під час закупівлі запчастин до залізничного тягового та рухомого складу Південно-Західною залізниці, а саме: ПП «Машинерія ТМ», ТОВ «Броварське електротехнічне об’єднання», ТОВ «Елпо Україна», ТОВ «Торгово-виробниче підприємство «Техмашпром». Також, встановлено, що електронна податкова звітність ПП «Машинерія ТМ», ТОВ «Елпо Україна» та ТОВ «Броварське електротехнічне об’єднання», ТОВ «Торгово-виробниче підприємство «Техмашпром» відправляється з однієї IP-адреси – 91.203.25.230, яка закріплена за ОСОБА_4»
Отже ТОВ «Елпо Україна» та ТОВ «Броварське електротехнічне об’єднання» складно назвати конкурентами, так як вказані фірми використовуються певною «Особою_3» для участі в тендерах Південно-західної залізниці і мають один комп’ютер для звітування до податкової.
Крім того, встановлено, що товарно-матеріальні ресурси які постачались на Південно-Західну залізницю за договорами ТОВ «Броварське електротехнічне об’єднання» і ТОВ «Елпо Україна» були викуплені за готівкові кошти у службових осіб залізниці, а для їх легалізації виписані підроблені документи щодо їх придбання у ТОВ «АНП Трейдінг», ТОВ «Акорд» та ТОВ «Акорд пласт».
Таким чином певні службові особи залізниці продавали наявні у них запчастини (скоріш за все викрадені на залізниці) фіктивним фірмам, які знову продавали ці запчастини на залізницю під підробленими документами.
«Колесо фортуни» по якому одній і ті ж запчастини перепродавали Південно-західній залізниці кілька разів з підробленими паспортами підтримувалось щонайменше в період 2014-2015 років.
В 2016 році слідство різко заходить у глухий кут. Останнє, що з’ясовують слідчі УЗЕ Нацполіції, що ТОВ «Елпо Україна» та ТОВ «Броварське електротехнічне об’єднання» мають ознаки фіктивності і до списку підконтрольних певній особі фірм додається ще й ТОВ «Гудтайм». Остання фірма також фігурує в справі ГПУ та СБУ щодо тендерів «Південно-західної залізниці» в якій уже зазначається, що організаторами «злочинного наміру» розкрадання коштів залізниці були Владислав Лебедь, Сергій Шут та Станіслав Лесніков.
Окрім цього вказана трійка, за інформацією СБУ, «тисла» на виконуючого обов’язки голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова і в квітні 2016 року отримала знижки до тарифів залізниці для ТОВ «Друга вантажна компанія в Україні», яка записана на кіпрський офшор і здійснює транзит вантажів з території Росії.
Справа «смотрящих Укрзалізниці», яку проводила СБУ і ГПУ також «зайшла в кут» в 2016 році і по ній вже 9 місяців відсутні будь-які судові дії. ТОВ «Друга вантажна компанія в Україні» також не потрапила і до нещодавнього санаційного списку РНБО. Тож російський транзит так само продовжить курсувати Україною але вже через «правильну» фірму.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.