Філія “Центр забезпечення виробництва” УЗ провела тендер на закупівлю систем кондиціонування пасажирського вагону. Вартість одного дахового кондиціонера пасажирського вагону за результатами тендеру склала 1,2 мільйони гривень.
Таким чином ціна одного кондиціонера для вагону дорівнює вартості нового автомобіля представницького класу або цілого будинку. Зокрема за ці кошти можна купити новий INFINITI QX30 Premium або FORD Mustang Ecoboost.
Загалом в систему кондиціонування за 1,2 мільйони входять: 2 компресори, 3 вентилятори, перетворювач напруги, нагрівач повітря, повітряний фільтр, теплообмінні апарати та прилади автоматики.
Креслення системи кондиціонування пасажирського вагона ВКМ-х
Восени минулого року російська “РЖД” купувала аналогічні кондиціонери в 2,3 рази дешевше. Зокрема “Федеральна пасажирська компанія” придбала у ТОВ “Балтійські кондиціонери” 16 кондиціонерів КЖ2-4,5 за 20,6 мільйонів рублів з ПДВ. Вказані кондиціонери мають аналогічні показники потужності і продуктивності з ВКМ-х, які закупить УЗ. Таким чином ціна одного вагонного кондиціонера для РЖД склала близько 520 тисяч гривень з ПДВ.
В тендері УЗ участь прийняли лише 2 учасники – ТОВ “Промтехінновації” та ТОВ “НВК Клімат” з різницею цін в 900 гривень. Проте фірми не знижували своїх пропозицій в аукціоні і загальна економія тендеру склала аж 0,03%.
Подібна узгодженість учасників зовсім не випадкова, адже в своїй документації вони надали листи про представництво інтересів одного і того ж виробника – ТОВ “ТД “Стандарт Плюс”. Таким чином фірми лише імітували конкуренцію, представляючи спільний комерційний інтерес.
Переможець торгів ТОВ “Промтехінновації” раніше поставляв Укрзалізниці кондиціонери вагонів на 84 мільйони гривень. Фірма зареєстрована в приватному будинку в місті Ірпінь по вулиці Садовій 69А. Тут же знаходиться відділення “Міст Експрес”.
Його конкурент, ТОВ “НВК “Клімат”, зареєстроване в столичній багатоповерхівці, в квартирі №23, за адресою проживання одного із своїх співвласників. Фірма не отримувала контрактів більше за 400 тисяч гривень.
В свою чергу виробник кондиціонерів, ТОВ “ТД “Стандарт Плюс” фігурує в неприємній кримінальній справі про використання 800 тон металу, вкраденого під час демонтажу конструкцій Чорнобильської АЕС.
За даними слідства під час розбирання машинної зали №1 ДСП “ЧАЕС” та “Чорнобильського спецкомбінату” виконавці робіт фактично не знешкодили метал, а реалізували його ТОВ “ТД “Стандарт Плюс”, яке в свою чергу перевезло забруднену металопродукцію за адресою своєї діяльності (смт. Гомель, Ірпінь). В подальшому цей метал був експортований до Східної Європи та використовувався при виготовленні продукції “ТД “Стандарт Плюс”.
Таким чином при виробництві кондиціонерів для УЗ “Стандарт Плюс” міг використовувати метал із зони відчуження.
2 коментарі