До ZБК звернувся один з учасників тендерів регіональних філій УЗ, ТОВ «Епіцентр К». Представники “Епіцентру” поділилися враженнями про те, як зустрічають на залізниці «чужі» компанії .
Журналісти давно звикли до фірм-прокладок, незрозумілих відмов і завищення цін та виявляється махінації не припиняються навіть після завершення процедури закупівлі та укладання договору. Так представник мережі будівельних маркетів «Епіцентр» стверджує, що знайомство зі залізницею залишило не найкраще враження: «УЗ ускладнює свої закупівлі до надзвичайної складності, напряму питаючи в нас чи буде підставна компанія для участі, бажаючи отримати винагороду…».
Також ТОВ «Епіцентр К» стверджує, що представники двох філій (Південної і Південно-західної залізниць) отримавши відмову в співпраці відмовляються виконвувати догвори:
«…Наприклад після визначення Епіцентр К переможцем уповноваженими особами (директор гіпермаркета-1 м.Харків ТОВ Епіцентр К Бородай О. П. та начальник служби МТЗ Борисенко О.М.) було укладено договір №Дон/НХ-16258/НЮ від 22.08.2016р. на загальну суму 1 159 990грн.
Отримання товару документально підтверджено печаткою та підписом уповноваженої особи РФ Донецька залізниця на видаткових накладних та актах прийому-передачі Товар відвантажено на початку вересня, оплату ми очікували протягом 30 банк.днів, граничний термін був 14.10.2016.
Оплату за товар ми не отримали досі, а отримали відповдь: звертайтесь до суду, оплати не чекайте.
Моя компанія направляла претенції до філії Донецької залізниці, погрожувала штрафами за невиконання договору, але Донецькій залізниці все одно».
В даному випадку мова йде про закупівлю 45 тисяч квадратних метрів гіпсокартону з оголошеною вартістю тендеру 1,4 мільйони гривень. За даними системи ProZorrо переможцем тендеру дійсно стало ТОВ «Епіцентр К» з найвигіднішою пропозицією в 1,169 мільйона гривень.
На жаль ускладнення умов тендеру найчастіше супроводжується вимогами надати документи, які не впливають на якість товару або в яких реально не має потреби. Так «Епіцентр» зазначає в своєму зверненні, що Південна залізниця вже після завершення закупівлі почала вимагати додаткові документи:
«На протязі двох днів після завершення тендеру Південна залізниця почала тиснути і вимагати такі документи, як сертифікат з галограмами і нотаріально посвідчені копії сертифікату якості товару (в даному випадку мова йде про постачання керамічної плитки). Запросити і отримати такі сертифікати від виробників за 2 дні неможливо. Але співробітники Південної залізниці погрожують дискваліфікувати…».
Тож отримавши декілька емоційних листів від представництва одного з найбільших будівельних маркетів України можна уявити в яких умовах може опинитися середній і малий бізнес, якщо вирішить прийняти участь в тендерах Укрзалізниці.
Невиконання умов договору звичайно вкрай негативно відображається на рейтингу держкомпанії і чи захочуть нові учасники заходити на цей ринок, знаючи, що оплату за поставлений товар можуть «притримати», а перелік тендерної документації на самі примітивні товари часто нагадує специфікацію космічних літальних апаратів?
1 Коментар