Підвищення тарифів на Укрзалізниці обговорювалося довго і пристрасно. Багато говорили про те, що УЗ відпочатку має продемонструвати якісні зміни і ефективну протидію корупції. Пікантності ситуації додають затримання топ-чиновників залізниці на хабарах та заяви офіційних сторін про маштаби корупційних зловживань. 5, 10 або ж навіть 15 мільярдів гривень на рік – це ті цифри, якими апелюють в бік непрозорості закупівель і вантажних перевезень.
Нагадаємо, що за останні 2 роки тарифи підвищувалися вже двічи. В квітні 2016 року на 15%, а з жовтня цього року вони знову зростуть на 22,5%. Загалом же з 2014 року тарифи переглядали 4 рази.
Керівництво “Укрзалізниці” говорить, що тільки підвищення тарифів зможе забезпечити підприємство рухомим складом та забезпечити комфорт пасажирів, але куди насправді діваються кошти і чи варто очікувати змін ми спробуємо розібратися в нашій статті.
Виходячи з інформації вказаній в проекті консолідованого фінансового плану ПАТ “Укрзалізниця” було підраховано, що від підвищення тарифів на вантажоперевезення, з першого жовтня, Укрзалізниця отримає до кінця року додатково близько 3,5 млрд. грн. Також нами було підраховано скільки грошей Укрзалізниця отримає за час дії поперднього підвищення тарифу на 15% з квітня 2016 року до кінця 2017 року. Ця сума становить близько 14 млрд. грн. Тобто з врахуванням всіх етапів підвищення вартості вантажних перевезень ПАТ “Укрзалізниця” за неповні 2 роки отримає додатково близько 17,5 млрд. грн., які за логікою керівництва мають бути направлені на капітальні інвестиції.
Що ж ми маємо в реальності:
- відмінена закупівля шести дизель-поїздів на суму 1 062 000 000,00 грн.;
- невідбулися більшість із тендерів на закупівлю 3000 вантажних напіввагонів у привтаних вагоновиробників;
- побудовано близько 50% від запланованих 3000 вагонів на власних вагнобудівних потужностях УЗ;
- тендер на закупівлю рейок на 2,3 мільярди заблокований в АМКУ з червня;
- з 12 запланованих локомотивів залізниця не придбала жодного нового. Заплановану закупівлю нових локомотивів перенесено на наступний рік.
Отже чи виконає обіцяне Укрзалізниця залишається питанням, так як навіть оголошення нових тендерів на закупівлю рухомого складу і дизель-поїздів забезпечить їх постачання не раніше кінця року. Чи побачимо ми нові локомотиви і швидкісні поїзди – це вже питання наступного року.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.