Zалізниця без корупції
  • НОВИНИ
  • РОЗСЛІДУВАННЯ
  • АНАЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • Дослідження
  • ЧОРНИЙ СПИСОК
  • #ПЕРЕМОГИ
  • ПРО НАС
Головна  /  АНАЛІТИКА  /  “Диявол ховається в деталях”: (не)залежна наглядова рада і зникнення справи “смотрящих” Укрзалізниці

“Диявол ховається в деталях”: (не)залежна наглядова рада і зникнення справи “смотрящих” Укрзалізниці

ZBK 10 Жовтня, 2017 АНАЛІТИКА 1 Коментар

Кабінет міністрів України минулого тижня оголосив про початок відбору незалежних кандидатів до наглядової ради Укрзалізниці. Нагадаємо, що згідно попереднього рішення КМУ про наглядову раду УЗ до її складу мають входити 7 членів, 4 з яких є так званими незалежними членами, які обираються за результатами конкурсу.

Красива картинка про те, що більшість в наглядовій раді державної компанії нібито тепер мала би контролюватися незалежними від влади представниками, які відстоюють інтереси суспільства, може так і залишитися лише картинкою. Або ж іще гірше – стати ширмою для укріплення влади “смотрящих”.

За логікою незалежними членами мали би бути ті представники, які не залежать від влади, самої Укрзалізниці або пов’язаних з нею компаній (компанії, які можуть отримати потенційну вигоду від впливу на Укрзалізницю).

Проте одна з головних вимог визначає, що кандидат на посаду незалежного члена наглядової ради повинен мати не менше 10 років стажу в органах державної влади або керівних посадах в компаніях.

При цьому, згідно рішення КМУ “за рівних умов щодо відповідності кандидатів на посаду члена наглядової ради встановленим загальним вимогам перевага надається особам, що мають досвід роботи у великих компаніях з організації перевезень у внутрішньому та міжнародному сполученні“.

Таким чином незалежними членами можуть стати як представники влади так і представники бізнесу, пов’язаного з перевезеннями в Україні, більшість з яких мають зв’язки з бізнесом олігарха Ріната Ахметова (“Лемтранс”, “Українська транспортно-експедеційна компанія”, “Українська транспортно-операторська компанія”, “Друга вантажна компанія в Україні” та ін.).

Нагадаємо, що “Лемтранс-Транзит” та “Друга вантажна компанія в Україні” фігурують в кримінальній справі СБУ щодо впливу “смотрящих” на правління Укрзалізниці та отримання знижки на залізничні перевезення російського транзиту.

 За матеріалами СБУ № 22016000000000091 від 21.03.2016 “організаторами вказаного злочинного наміру є громадяни України (інформація засекречена), які негласно контролюють фінансово-господарську діяльність ТОВ «Друга вантажна компанія в Україні» та мають корупційні зв’язки з керівниками та власниками ТОВ «Лемтранс Транзит». Вони безпосередньо надавали вказівки колишньому в.о. Голови правління ПАТ «Українська залізниця» (інформація засекречена) та членам правління щодо необхідності прийняття рішення про зниження тарифної ставки на користь ТОВ «Друга вантажна компанія в Україні».

Кінцевим власником “Лемтранс Транзит”  є Рінат Ахметов, а особами, які особисто надавали вказівки правлінню Укрзалізниці називають трьох так званих “смотрящих” Укрзалізниці Сергія Шута, Станіслава Леснікова та Владислава Лебедя.

У вересні цього року до кримінальної справи СБУ № 22016000000000091 від 21.03.2016, долучили матеріали по затриманню на хабарі першого заступника Департаменту внутрішнього аудиту Укразлізниці Вахтангі Джакеллі, який вимагав 300 тисяч доларів за призначення на вакантну посаду начальника відділу аудиту регіональної філії «Південно-Західна залізниця».

Одночасно з матеріалів справи “зникають” дані про “смотрящих” Укрзалізниці та знижки для ТОВ “Друга вантажна компанія в Україні”.

Отже в підсумку, враховуючи, що кандидати з досвідом роботи в компаніях з організації перевезень, які мають перевагу перед іншими учасниками, можуть бути пов’язаними зі справою так званих “смотрящих” Укрзалізниці, відбір незалежних членів наглядової ради може лише легімітизувати незаконний вплив певних осіб на державну компанію.

Замість “незалежних” членів ми можемо отримати вірних представників влади (з десятирічним стажем, тобто мінімум 7 з яких за попередньої влади) або представників бізнесу, м’яко кажучи, з власними інтересами в цій історії.

як

Назад
Вперед

Про автора

ZBK

Схожі записи

  • Піврічний підсумок закупівель “Укрзалізниці”

    28 Липня, 2020
  • Навіщо залізниці потрібна автоматизація в розподілі вантажних вагонів

    3 Липня, 2020
  • Молдова купила американські тепловози на значно вигідніших умовах ніж Укрзалізниця

    1 Липня, 2020

1 Коментар

  1. Сповіщення: Поїзд без машиніста: чому Уряд не може обрати нове правління і наглядову раду УЗ – Zалізниця без корупції

Написати відповідь

Скасувати відповідь

Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

Наш профіль на DoZorro

Випадкові записи

  • Укренергоізолятор отримав 4 млн «надбавки» за скандальні радіостанції 17 Лютого, 2017
  • Брехня УЗ по процедурі закупівлі газу підтверджена АМКУ 7 Квітня, 2020
  • Суд визнав незаконним виведення „Укрзалізниці“ з-під контролю Мінінфраструктури – Омелян 5 Серпня, 2017
  • Залізниця купила бандажів Пінчука на 42 мільйони 14 Січня, 2017
  • Популярне
  • Останні
  • Сумська «суперпрокладка» за 6 місяців існування отримала 90 мільйонів від УЗ 9 Березня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція в Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому 5 Березня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція на Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому: частина ІІІ – З Росії в тридороги 11 Квітня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Залізнична шароварщина: УЗ купує вишиті рушники та вишиванки на 1,5 мільйони 31 Липня, 2019 НОВИНИ
  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ

Соціальні мережі

Категорія записів

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • Фірми Дубневичів продовжують продавати свою продукцію Укрзалізниці 26 Серпня, 2020
  • У прокладки “СОТА УКРАЇНА” з’явився конкурент? 21 Серпня, 2020
  • Завод Укрзалізниці придбав автомобіль бізнес-класу 19 Серпня, 2020
  • Фірма, яка фіктивно ремонтувала автомобілі для поліції тепер буде ремонтувати для Укрзалізниці 18 Серпня, 2020
  • Криза не для керівництва УЗ: Оголошено закупівлі побутової техніки на 870 тис. грн. 17 Серпня, 2020
  • Фірма без працівників за півтора року отримала від залізниці 82 млн. грн. 14 Серпня, 2020
  • фірма-прокладка на російських запчастинах, за п’ять місяців, виграла 92 млн. грн. 13 Серпня, 2020

Останні записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020

Випадкові записи

  • Не за планом: УЗ систематично не дотримується річних планів закупівель 2 Травня, 2018
  • 6-ти місячна фірма за мільйон облаштує відеонаглядом харківське депо 28 Грудня, 2018
  • «Фірми-невидимки» розіграли 50 мільйонів на акумуляторах для залізниці 10 Жовтня, 2018
  • За зверненнями ZБК від 2017 року оштрафовано дві фірми на 2,6 млн. грн. 11 Березня, 2020
WordPress / Українська локалізація Олег Волощук