Укрзалізниця продовжує купувати паливо за цінами, вищими ніж на оптовому ринку України.
Наприкінці лютого цього року Укрзалізниці заключила договори на постачання дизпалива з ТОВ «Трейд Коммодіті» на суму 2,9 мільярдів гривень. Обсяг постачання становить 120 тисяч тон пального. Такої кількості палива має вистачити залізниці 5-6 місяців безперебійної роботи.
Згідно договору «Трейд Коммодіті» має здійснювати постачання палива за рознарядкою замовника протягом дії контракту (грудень 2017 року). Ціна палива для Укрзалізниці за трьома договорами становить 22 188 грн/т (на постачання 50 тисяч тон дизпалива), 22 237 грн/т (25 тисяч тон) та 22 244 грн/т (50 тисяч тон).
Але в період з лютого ринок дизельного палива в Україні перебував під тенденціями поступового зниження ціни.
Так, якщо в лютому середня ціна на оптовому ринку дизпалива становила близько 23 000 гривень за одну тону, то на сьогодні ціна скотилася до 20 460 гривень за тону.
Починаючи з травня УЗ купує дизпаливо дорожче ніж на оптовому ринку і не вживає жодних заходів щодо приведення ціни до обґрунтованої вартості. Хоча у випадку контрактів ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» залізниця блискавично реагувала на підвищення ціни дизпалива на ринку і укладала додаткові угоди на збільшення вартості палива.
За словами експерта «Консалтингової групи А-95» Сергія Куюна перегляд цін відповідно до початкового співвідношення ціни на ринку до вартості дизпалива в контракті могло б заощадити Укрзалізниці 111,4 мільйонів гривень.
«Компанія «Трейд Коммодіті»заслужено стала переможцем тендеру на рекордний обсяг 135 тис. тон, запропонувавши 800 грн/т знижки від середньоринкової ціни. Упевнений, що цей великий постачальник в змозі спроектувати такий дисконт і на сьогоднішню ситуацію і відвантажити паливо по 19 500-19 700 грн /т», – заявив Куюн.
Читайте також: НАБУ відкрило справу про “вогівські” контракти
2 коментарі