Останні закупівлі Львівського локомотиворемонтного заводу відкрили шлях до таємниці двох родинних фірм, які роками отримують неконкурентні закупівлі на сотні мільйонів гривень.
Найулюбленішою фірмою ПАТ «Львівський ЛРЗ» цього року стало ТОВ «Іст Лоуд Груп». Фірма почала активно перемагати в тендерах з 2016 року. За минулий рік «Іст Лоуд» отримав 26 мільйонів гривень, переважно за неконкурентними процедурами від «львівських локомотивників».
За 3 місяці цього року фірма вже отримала 49 мільйонів гривень. Тож обсяги держзамовлень компанії зростають за геометричною прогресією. При цьому фірма не є взірцем виробничих потужностей. ТОВ «Іст Лоуд Груп» зареєстровано в столичній багатоповерхівці по вулиці Мишуги, 2, в офісі №416.
вул. Мишуги, 2
Але найцікавіше те, що ТОВ «Іст Лоуд Груп» має спільний номер телефону з двома іншими фірмами: ТОВ «ТД «Українські акумулятори» та ТОВ «НВП «Укрпромвпровадження».
Всі три фірми використовують номер телефону 044-291-60-02. При цьому раніше ТОВ «Іст Лоуд Груп» офіційно належало Михайлу Капирулі, сину столичного бізнесмена Володимира Капирулі (інколи вказується Капірулі), який є власником 70% ТОВ «НВП «Укрпромвпровадження».
Пізніше ТОВ «Іст Лоуд Груп» переписали на мешканку окупованого Донецьку Катерину Варламову, яка також записана директором фірми. В своїй довідці про штат підприємства фірма вказує 5 працівників. При цьому вона є постачальником абсолютно різних товарів – від електрообладнання до будівельних матеріалів, вогнегасників, вінілштучшкіри і господарчих товарів.
Окрім ПАТ «Львівський ЛРЗ» з «Іст Лоуд Груп» також заключають контракти Львівська, Придніпровська та Південно-західна залізниці. Майже завжди тендери відбуваються з відхиленням більш дешевих пропозицій конкурентів «Іст Лоуд», тож існування певного зв’язку між Укрзалізницею і фактичними власниками компанії напевно є.
Але повернемось до компанії «НВП «Укрпромвпровадження». На рахунку цієї фірми 1,48 мільярдів гривень, отриманих від державних замовників. Основними партнерами фірми Володимира Капирулі є державний «Завод Електроважмаш», згаданий ПАТ «Львівський ЛРЗ», ПАТ «Запоріжзький електровозоремонтний завод», ПАТ «Дніпропетровський тепловозоремонтний завод» та ПАТ «Київський електровагоноремонтний завод ім. січневого повстання 1918 року».
Як бачимо всі виробництва пов’язані з Укрзалізницею. Та попри машинобудівельних замовників ТОВ «НВП «Укрпромвпровадження» прописано в провулку Лабораторному міста Києва, в офісі №400 будинку 1. В цьому ж офісі приписані ще 3 фірми: ТОВ «Локомотивсервіс», ТОВ «Стрім-Інвестгруп» та ТОВ «НВФ «Укрпромвпровадження». Загалом в будинку прописані ще 233 інших фірми.
Провулок Лабораторний 1, офіційно занесений ДФС до списку адрес масової ресєстрації. А це говорить про те, що півторамільярдний постачальник залізничного сектору дуже схожий на фіктивну фірму.
пров. Лабораторний, 1
І “Укропромвпровадження” і “Іст Лоуд Груп” не мають, а ні виробничих, а ні трудових ресурсів для виробництва товарів, проте це не завадило їм отримати держзамовлень на понад 1,5 мільярди гривень
ТОВ «НВП «Укрпромвпровадження» також фігурує в кримінальній справі про привласнення держмайна разом з ТОВ «Іст Лоуд Груп» і ще одним постачальником Львівського локомотиворемонтного заводу – ТОВ «СПП Груп».
Сам власник «Укрпромвпровадження» Володимир Капіруля зазначений в базі патентів, як автор 8 винаходів, зокрема по ізоляції електричних машин.
Володимира Капірулю та Укрзалізницю пов’язує іще одна історія. В 2006 році ПАТ «Контопський завод по ремонту дизель-потягів», який належав Міністерству транспорту уклав мирову угоду з ТОВ «НВП «Укрпромвпровадження» про передачу своїх виробничих потужностей в обмін на списання боргу державного заводу за нібито наданими кредитами від приватної компанії. Конотопський завод тоді оцінили в 26 мільйонів гривень.
Після цього державний ПАТ «Контопський завод по ремонту дизель-потягів» кілька разів намагалися безрезультатно продати і зрештою його було визнано банкротом та розпочато процедуру припинення існування.
В калейдоскопі фіктивних фірм з адрес масової реєстрації ховаються мільярдні оборудки українських «винахідників». Залізниця продовжує втрачати сотні мільйонів на посередництво сумнівних компаній, а найнебезпечнішими залишаються неконкурентні процедури залізничних заводів, за якими неможливо встановити ні виробника, ні відповідність якості продукції ні обґрунтованість ціни.
4 коментарі