СБУ викрила масштабну схему розкрадання державних коштів: посадовці Південної залізниці укладали контракти з приватними компаніями на виконання робіт, які виконувалися працівниками Південної залізниці.
Головне Управління СБУ здійснює досудове розслідування справи №22016101110000035 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205 та ч. 5 ст. 191 КК України.
В матеріалах слідства зокрема йдеться про те, що протягом 2015-2016 років службові особи регіональної філії «Південна залізниця», зловживаючи своїм службовим становищем, перебуваючи у змові з власниками та керівниками цілого ряду підприємств привласнили державні кошти, шляхом зловживання своїм службовим становищем в особливо великих розмірах.
Слідством встановлено, що державні кошти перераховані Південною залізницею на рахунки підприємств за будівельно-монтажні роботи, ремонт рухомого складу, ремонт тепловозів, електровозів і автомотрис, за значно завищеними цінами та у більшій частині виконувались безпосередньо працівниками регіональної філії «Південна залізниця» з використанням обладнання та розхідних матеріалів раніше придбаних державним підприємством.
Фактично Південна залізниця самостійно виконувала роботи з наявних у неї матеріалів, а приватні фірми отримували кошти ні за що.
В переліку підприємств-змовників зазначені: ТОВ «Уніка-Трейд», ТОВ «БК «Сіті-Інвест-буд», ТОВ «Д-Версія», ТОВ «Істок-Автозапчастина», ТОВ «НВК «Дніпроспецмаш», ТОВ «ТВК «КВІК 2006», ТОВ «Запорізький механоремонтний комплекс», ТОВ «Енергорезерв» та ТОВ «Ворк Трейд». Загальна сума контрактів Південної залізниці та цих підприємств в 2015-2016 роках складає близько 70 мільйонів гривень.
ТОВ «БК «Сіті-Інвест-буд» має єдиний державний контракт в своїй біографії на «Капітальний ремонт старої будівлі технічної станції Суми Сумської вагонної дільниці» на суму 10,4 мільйони гривень. При чому в цьому тендері відразу 4 компанії пропонували значно дешевші ціни, від 3,7 до 5,5 мільйонів гривень, але були відхилені тендерним комітетом залізниці.
Також єдиний контракт має ТОВ «Уніка-Трейд» і також на ремонт побутових приміщень в місті Суми.
«Капітальний ремонт службово-побутового корпусу Сумської вагонної дільниці» також обійшовся в 10,3 мільйони гривень. За цим тендером Південна залізниці відхилила пропозицію ПАТ «Сумибуд» в розмірі 2,9 мільйони гривень. Тобто в 3,5 рази дешевше.
ТОВ «Ворк Трейд» має державні контракти на суму 32,5 мільйонів гривень. Всі з Південною залізницею. А головне, що всі закупівлі були проведені в період з травня по серпень 2016 року, тобто за кілька місяців до переходу в систему ProZorro.
«Ворк Трейд» зі статутним капіталом 1000 гривень зареєстровано в 2015 році на мешканку Харкова Ганну Хавбошину. Формально фірма здійснювала постачання запасних частин до рейкових автобусів та електропоїздів Ej675.
ТОВ «Енергорезерв» та ТОВ «Квік-2006» на двох мають близько 14 мільйонів гривень від Південної залізниці за нібито ремонт вузлів та постачання запасних частин.
ТОВ «НВК «Дніпроспецмаш» за 1,5 мільйони гривень нібито ремонтувало автомотрису Південної залізниці.
За даними слідства, після одержання державних коштів цими компаніями, вони були скеровані невстановленими досудовим слідством особами, задіяними у даній злочинній схемі. Для того аби оготівкувати незаконні кошти було залучено ряд фіктивних підприємств, яким перераховано 49,3 мільйонів гривень.
«Невстановлені особи», які стоять за організацією цієї схеми наразі розшукуються. Проте посадовцям залізниці вже загрожує від 7 до 12 років з конфіскацією майна.
3 коментарі