Попри анонсоване очищення закупівель і впровадження системи ProZorro закупівлі Укрзалізниці продовжують викликати дуже багато питань. Понад 50% всіх залізничних тендерів розігруються за схемою так званого «нульового аукціону» – коли учасники подають стартову пропозицію і протягом трьох раундів аукціону ні на копійку не понижують вартість. Чому?
Звичайно головна причина, це можливість змови учасників. Коли, наприклад, на аукціон подається команда, яка має виграти тендер і бере з собою за компанію одну або кілька фірм, які мають свідчити про формальну конкуренцію (аби торги відбулися в них повинні приймати участь мінімум 2 учасники).
Дуже складно знайти інше логічне пояснення, чому компанія береться за тендер на кілька мільйонів, складає купу документів, а коли починається аукціон вона відмовляється змагатися з конкурентом, у якого пропозиція на тисячу гривень менша.
13-го грудня Південно-західна залізниця оголосила результати тендеру на міжвагонні високовольтні з’єднання очікуваною вартістю 2,74 мільйони гривень. В цьому тендері різниця між пропозиціями учасників склала всього 620 гривень але за три раунди аукціону «конкуренти» не знизили своєї стартової пропозиції. Економія закупівлі склала 0,02%.
Тендер на міжвагонні з’єднання розіграли ТОВ «Електротех» та НТП «Трансінвест». Переможцем стало Науково-технічне підприємство «Транснівест», зареєстроване на Ковальчука Максима, що проживає на території окупованого Криму.
Окрім цього ТОВ «НТП «Трансінвест» стало об’єктом кримінальної справи ГПУ про відмивання 46 мільйонів гривень Укрзалізниці. За даними слідства ця компанія отримала від «Укрзалізничпостачу» та «Центру забезпечення виробництва» державні кошти, загальною сумою 46 мільйонів 200 тисяч і надалі перерахувала їх на фіктивні фірми з метою привласнення та переведення в готівку.
Також Південно-західна залізниця вирішила взимку закупити автомобільні шини. Як говориться: готуй санчата влітку, а шини на новий рік.
За результатами тендеру 15 грудня залізниця уклала договір з ТОВ «Інтершина УА» на 3,1 мільйони гривень. В аукціоні на цю закупівлю прийняли участь 3 компанії: ТОВ «ВКФ «Електронтехсервіс ЛТД», «Інтершина УА» і ТОВ «Шинні технології». Жоден з учасників так своєї стартової пропозиції і не понизив.
Зрештою найвигіднішу пропозицію залізниця відхилила через нібито невідповідність зразків шин, а переможцем стала ТОВ «Інтершина УА», власниками якої є троє громадян на прізвище Горбенко, що проживають в непідконтрольному українській владі Луганську по вулиці Кармелюка.
Але найнеекономнішою закупівлею Південно-західної залізниці стало придбання трьох ППС-27,5-1 (пунктів паралельного з’єднання високого струму) з очікуваною вартістю 3 мільйони гривень.
Щільність пропозицій цього тендера просто вражає – 3 компанії подали цінові пропозиції, що відрізнялися всього на 250 гривень. ТОВ «Гравіта» запропонувала рівно 3 мільйони гривень. ТОВ «ЕТК ПЛЮС» – 2 999 970, тобто на 30 гривень менше. І останній учасник ТОВ «Бізнес Лайн Груп» 2 999 850 гривень.
За 3 раунди аукціону жодна з компаній ні на копійчину не «поступилася».
Мабуть уже за звичною традицією переможець тендеру ТОВ «Бізнес Лайн Груп» належить двом мешканцям непідконтрольного Донецьку – Коваленку Сергію і Романову Максиму.
2 коментарі