За останні два місяці майже 150 мільйонів гривень залізниця витратила без жодної економії напряму обираючи постачальників.
З моменту свого запровадження ProZorro вже зекономила понад 8 мільярдів гривень державних коштів. Це сталося перед усім, тому що всі підприємства отримали рівні права на участь в держзакупівлях. Відповідно чим вища конкурентність тим нижча вартість товарів.
Щоправда залізниця поки не зробила відповідних висновків. Так за жовтень-листопад залізничні компанії провели 574 закупівлі на суму 478 мільйонів гривень, з яких тільки 314 процедур проходили через відкриті торги.
27 мільйонів гривень залізниця заплатила за переговорною процедурою, ще по 109 мільйонам гривень було оприлюднено звіти про укладені договори, більшість з яких безтендерні закупівлі.
Всього за період обов’язкового переходу в ProZorro (1.08.2016) залізниця провела 1584 закупівлі на які заявилися лише 1658 компаній. Тобто реальний показник активності бізнесу становить близько 1,1 компанії на одну закупівлю (при показнику в інших галузях до 2,0). Серед усіх закупівель 80% мають низьку конкурентну активність. Тобто в цих закупівлях ціна або не понижувалась взагалі або з мінімальною економією.
За переговорною процедурою найбільше коштів отримали ТОВ «Галактика-Тест» та «Беніш Джі Пі еС» (близько 4 мільйони гривень кожен).
За процедурою звітування про проведену закупівлю без тендеру найбільше коштів отримали “ТПК Промдизель” (30 млн. грн.) та “НВП Укрпромвпровадження” (10 млн. грн.).
Головними замовниками, які проводять закупівлі в обхід ProZorro є ПАТ «Львівський локомотиворемонтний завод» і ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод», які нещодавно переживали не найкращі часи. Та починаючи відновлювати своє виробництво, схоже, поки не призвичаїлись економити. Більшість закупівель цих підприємств мають корупційний відтінок, коли догвори укладають напряму з сумнівними посередниками, а у випадку ТОВ “Донецькспецсталь” залізниця ще й сплачує стотисячну пеню за рішеннями суду.
Детально про закупівлі ПАТ “ЗЕРЗ” читайте в розслідуванні “Таємниці закупівель Запорізького електровозоремонтного заводу”
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.