Вугілля з окупованих терористами територій регулярно перетинає лінію розмежування залізничними коліями. Скільки державна Укрзалізниця купила твердого палива у непідконтрольних державі компаній і як «ДНРівські» фірми маскуються під «своїх» – далі.
У вересні «Донецька залізниця» закупила вугілля на 9 мільйонів гривень. 3600 тон сортового антрацитного вугілля марки АМ (13-25) було поставлено за середньою ціною 2480 гривень за тону. Переможцем трьох тендерів на цю суму стало ТОВ «ГУД ДІЛ», зареєстроване в Шевченківському районі міста Києва.
Проте «ГУД ДІЛ» фігурує в ряді кримінальних проваджень, пов’язаних з діяльністю терористичних організацій на непідконтрольних територіях України. За даними слідства ТОВ «ГУД ДІЛ» за допомогою іншого ТОВ «Актів Груп» вивозить вугілля із зони АТО через фіктивні фірми та підробку документів.
Єдиним власником ТОВ «ГУД ДІЛ» згідно інформації державного реєстру є мешканець міста Донецьк, Шитілов Євген Миколайович.
ТОВ «ГУД ДІЛ» встиг на вигравати державних тендерів на 62 мільйони гривень. При чому компанія почала поставляти вугілля тільки з вересня 2014 року (в розпал військових подій). Основними замовниками компанії є Донецька та Південно-західна залізниці і деякі теплокомунальні підприємства.
Іншим фігурантом кримінальних справ поряд з «ГУД ДІЛ» є ТОВ «Імпульс 2008», яке зареєстровано в місті Маріуполь. Проте єдиний власник «Імпульсу» Довгополов Сергій Олегович проживає в місті Сніжне, Донецької області, яке з осені 2014-го перебуває під контролем терористів.
ТОВ «Імпульс 2008» переміг в тендерах на 40 мільйонів гривень і знову ж таки основними замовниками вугілля компанії були залізничні філії Донецька залізниця (16 мільйонів) і Одеська залізниця (9,4 мільйони гривень).
За інформацією слідства «Імпульс 2008» використовує ту ж схему вивезення вугілля із зони АТО (шахта «Зоря» і шахта «Ударник» місто Сніжне) через фіктивні фірми.
Інший постачальник кам’яного вугілля ПП «Сев-Сервіс-2000» на перший погляд нічого спільного з окупованими шахтами не повинно мати. Компанія, як і її власники зареєстровані в місті Черкаси. Проте відкриваючи судовий архів фірми ми побачимо вже знайомий почерк підставних фірм з окупованого Донбасу. Протягом 2014 року ПП «Сев-Сервіс-2000» закуповувало вугілля з міст Луганськ, Сніжне, Антрацит, смт. Фрунзе та ін.
Цікаво те, що всі кримінальні справи стосовно ТОВ «ГУД ДІЛ», ТОВ «Імпульс 2008» та ПП «Сев-Сервіс-2000» зупинилися наприкінці 2015 року і в цьому році ні СБУ ні прокуратура жодних претензій до вугілля з ДНР, схоже, вже не мала.
Інший постачальник енергосировини, який поставив державним компаніям вугілля на 14,4 мільйони гривень є ТОВ «Енерго Прайм» зі Львова (замовник Донецька залізниця). Як не дивно але з’ясувати звідки компанія постачала вугілля навряд чи вдасться: за інформацією YouControl до Держреєстру компанії внесено запис про анулювання свідоцтва платника ПДВ в зв’язку з тим, що компанія виявилася відсутньою за місцем своєї реєстрації. Тобто фірму, яка виграла держтендерів на 14 мільйонів, податківці просто не змогли знайти. Можливо львівська прописка використовувалася виключно як прикриття, тим більше, що поставляти вугілля зі Львова до Донецької залізниці якось далекувато.
Інший над цікавий випадок стосується контракту Південно-західної залізниці і ТОВ «Коларес-Брокерс» на поставку 1000 тон вугілля на 2,7 мільйони гривень. Компанія офіційно займається митно-брокерськими послугами і не є постачальником вугілля. Більше того, такий вид економічної діяльності відсутній в реєстраційному свідоцтві «Коларес-Брокерс».
ТОВ «Коларес-Брокерс» вже є фігурантом корупційної закупівлі Львівської залізниці автомобільних шин на 4,7 мільйони гривень. У випадку постачання вугілля від брокерської фірми взагалі існують сумніви, що таке вугілля взагалі існувало. А якщо й існувало, то чи не була використана брокерська компанія для прикриття справжнього постачальника кам’яного вугілля?
ТОВ «Коларес-Брокерс» в 2016 році перемагало в держтендерах виключно залізничних компаній вигравши аж 22 мільйони гривень. В асортимені поставлених товарів вугілля, електрощітки, автомобільні шини, стрічка конвеєрна та ін. Такий різнобій пропозицій та їх невідповідність фактичному виду діяльності компанії наштовхує на підозри щодо привласнення державних коштів в особливо великому розмірі.
Цієї осені на ринок постачання кам’яного вугілля зайшов ряд нових компаній тож ZБК найближчим часом перевірить і їх на наявність темних історій. Читайте нас та повідомляйте про корупцію на залізниці.
7 коментарів