Цього року в Україні мають запустити приватну тягу на залізниці. Принаймні в тестовому режимі. Звісно, що бажаючих заробяти на перевезенні вантажів залізничним транспортом досить багато. Але навряд стільки ж охочих вкладувати колосальні кошти в закупівлю нових локомотивів і покращення сервісу.
Голова проспілкової організації Укрзалізниці Андрій Бойкачов оприлюднив на свої сторінці протокол засідання при члену правління УЗ Франтішеку Бурешу.
Згідно оприлюдненого документу Укрзалізниця розглянула звернення ТОВ “Українська локомотивобудівна компанія” про можливість передачі в оренду 50 локомотивів Львівської залізниці.
При цьому приватна компанія навіть зазначає номери локомотивів, які хоче взяти в оренду.
ТОВ “Українська локомотивобудівна компанія” створена в 2016 році. На обговоренні в Укрзалізниці є представляє власник – Вячеслав Якубовський та технічний директор – Володимир Крот, колишній директор Львівської залізниці. Мабуть саме з цим пов’язана обізнаність в номерах локомотивів, які бажає приватна компанія.
Так як локомотиви знаходяться в несправному стані приватна компанія попросила Укрзалізницю спочатку їх відремонтувати, а тільки потім передати в оренду.
Також “Українська локомотивобудівна компанія” попросила забезпечити можливість передачі в оренду Львівського локомотиворемонтного заводу і 5 локомотивних депо Львівської залізниці. Або, принаймні, забезпечити можливість щоб орендовані локомотиви зберігалися та ремонтувалися в цих депо.
Чомусь пропозиція ТОВ “Українська локомотивобудівна компанія” дуже зацікавила Укрзалізницю і це звернення розглядалося особисто в присутності члена правління, відповідального за локомотивне господарство.
В підсумку Франтішек Буреш вирішив доручити підрозділам залізниці визначити механізми ремонту та передачі в оренду 50 локомотивів. І не просто доручив, а відвів на це лише 2 тижні. Тепер УЗ екстренно має визначити як створити собі конкурента, а перед тим відремонтувати йому локомотиви (ті, які він хоче) і дати доступ до своїх депо.
Отже замість нових гравців на ринку з новими локомотивами дуже скоро ми можемо побачити як Укрзалізниця передає в оренду свій парк стареньких локомотивів, а приватні компанії будуть розбирати шматки державного пирога. І скоріше за все на це “свято небаченої щедрості” небажаних гостей не запросять.
Таким чином з чергової реформи на Укрзалізниці може утворитись чергова корупційна схема…
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.