Пройшов рік, як на Укрзалізниці почали діяти нові 30 одиниць тепловозів виробництва General Electric.
Їх закупівля супроводжувалась відкритою справою НАБУ та судовим позовом нашої громадської організації до “Укрзалізниці”, стосовно утаємничення договору з General Electric.
І хоча до договору-закупівлі існує ще безліч питань, проте на цей час є більш насущні проблеми з експлуатацією закордонної техніки. І це являється серйозним викликом для “Укрзалізниці”, адже негативний досвід експлуатації імпортного рухомого складу, позначився на довгостроковому простої електропоїздів Skoda та електровозів ДС3 Siemens.
Виходячи з того, що одразу після введення в експлуатацію американських тепловозів з’явились закупівлі запчастин до нової техніки, гарантійне обслуговування за контрактом непередбачене.
Запчастини закуповуються у одного постачальника ТОВ “Транспортейшн Юкрейн”, яке зареєстроване перед введенням в експлуатацію нових тепловозів. Засновником фірми являється “Транспортейшен Системс Холдингс Інк” з США. Керівником “Транспортейшн Юкрейн” є Байхан Гокхан – генеральний менеджер General Electric в країнах СНД, Європи, Ближнього Сходу і Північної Африки.
Підставою для укладання прямого контракту з ТОВ “Транспортейшн Юкрейн” стала відсутність конкуренції.
Таким чином за рік роботи тепловозів було проведено 6 закупівель запчастин загальною вартість 76 млн. грн.
У жодній із закупівель не вказано які саме деталі закуповуються та хто їх виробник.
Також існує велике питання по виконанню ремонту, адже в червні 2019 року була відмінена єдина закупівля на суму 895 млн. грн. з сервісного обслуговування тепловозів ТЕ33АС, яка повторно не була проведена.
Натомість в кінці літа 2018 року на сайті Укрзалізниці була новина, що представники General Electric проінспектували локомотивне депо в Мелітополі та рекомендують його, як базу сервісного обслуговування для своїх локомотивів.
Тож залишається питанням, хто ремонтує і чи взагалі ремонтує тепловози General Electric.
2 коментарі