АТ “Українська залізниця” ніколи не любила визнавати свої поразки і частенько вдавалася до перекручування фактів і маніпуляцій. Так сталося і з скандальною закупівлею газу, яка відбулася за “стихійною переговоркою”.
Нагадаємо, що першу і поки останню закупівлю природнього газу через ProZorro Укрзалізниця провела за переговорною процедурою, обгрунтувавши її необхідністю негайної ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Дійсно в законі така підстава передбачена, але чи хтось чув про надзвичайну ситуацію на залізниці через нестачу газу?
“Наші гроші” оприлюднили лист ДСНС про те, що жодної надзвичайної ситуації на залізниці цього року не було. Але навіть це не зупинило залізницю підтверджувати “мантру надзвичайності”.
Нібито в заперечення публікації НГ офіційний сайт Укрзалізниці поширив “спростування”, в якому виклав лист ДСНС датований 24 грудня 2019 року. Саме цей лист і став “підставою” для проведення переговорної процедури.
Проблема в тому, що ДСНС в ньому не підтверджує наявність надзвичайної ситуації. А лише відповідає на питання Укрзалізниці “стосовно розгляду питання визначення рівня надзвичайної ситуації, пов’язаної з можливим припиненням роботи галузевих підприємств з 01.01.2020 через відсутність обсягів природнього газу”.
Тобто УЗ вигадала уявну ситуацію, що з 1 січня всі підприємства залізниці зупиняться через відсутність газу і спросила в ДСНС, якого рівня була б така гіпотетична надзвичайна ситуація.

Ну і звісно, на цілком гіпотетичне питання, ДСНС дала цілком гіпотетичну відповідь. Мовляв, така ситуація була б техногенного характеру за кодом 10800.
Звісно, що 1 січня поїзди не зупинилися і підприємства не почали замерзати через відсутність опалення. Але 29 січня УЗ кинулася проводити супер термінову закупівлю природного газу, з метою “ліквідації” уявної надзвичайної ситуації, яка так і не сталася.
Знову ж дивимось закон: переговорна процедура може бути проведена для негайної ліквідації наслідків надзвичайної ситуації. Тобто навіть не сама надзвичайна ситуація є підставою “термінової” закупівлі, а її наслідки. А так як надзвичайна ситуація не відбулася, то і наслідків ніяких звісно не було.
Будь-яка компанія, навіть з посередньою репутацією, намагалася б якось загладити кути і вийти з мінімальними іміджевими втратами з цієї ситуації. Але не Укрзалізниця. Чи то її правління взагалі не звертає увагу на репутацію власну і компанії, і займається зовсім іншими справами. Чи то воно насправді не впливає навіть на такий процес як звичайна закупівля газу. Але Укрзалізниця заводить себе все далі в глухий кут і йде на загострення.
В своєму “спростуванні” Укрзалізниця ” категорично відкидає закиди ЗМІ”. І переконує всіх, що Земля пласка, а необхідність ліквідації наслідків уявної надзвичайної ситуації – достатній привід, аби роздати 300 мільйонів наліво.
Тут же, “арізонські мрійники” з УЗ розповідають про магічний обряд визначення переможцем фірми зятя Злочевського. Для обряду треба отримати 13 пропозицій учасників, обрати з них 3 і потім перевірити якісь документи і обрати кого треба. Обряд, звісно ж, проводили в п’ятницю 31-го (майже 13, треба тільки цифри переставити).

А тепер про серйозне. Поки УЗ вигадувала випровдовування, сама ж себе і викрила на черговій брехні. Справа в тому, що в повідомленні Укрзалізниці, зазначається, що Укрзалізниця з питанням про надзвичайну ситуацію звернулася до ДСНС нібито тому, що оголошені відкриті тендери на закупівлю газу були оскаржені учасниками до АМКУ і призупинені.

Але в усіх чотирьох тендерах на закупівлю природного газу перша скарга до АМКУ була подана лише 27 грудня 2019 року. А лист-відповідь від ДСНС датований 24 грудня 2019 року. Тобто лист від УЗ надійшов до ДСНС ще раніше, задовго до оскарження торгів.

Отже версія про напрвлення листа до ДСНС через оскарження в торгах не відповідає дійсності. То навіщо ж залізниця писала в ДСНС?…
1 Коментар