Zалізниця без корупції
  • НОВИНИ
  • РОЗСЛІДУВАННЯ
  • АНАЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • Дослідження
  • ЧОРНИЙ СПИСОК
  • #ПЕРЕМОГИ
  • ПРО НАС
Головна  /  АНАЛІТИКА  /  Поїзд без машиніста: чому Уряд не може обрати нове правління і наглядову раду УЗ

Поїзд без машиніста: чому Уряд не може обрати нове правління і наглядову раду УЗ

ZBK 10 Січня, 2018 АНАЛІТИКА 1 Коментар

За останні 2 роки в Укрзалізниці голова правління змінювався 5 разів. При цьому тільки один з них (Войцех Балчун) був затвердженим, а в решті випадків мова йшла про виконуючих обов’язки. Окрім цього контракти решти членів правління офіційно завершилися ще в серпні і не були подовжені. Неофіційно правління продовжує працювати доти, доки Кабмін не затвердить новий склад. А статися це може будь-якої миті.

Чи може компанія стати успішною під наглядом тимчасових керівників – навряд. На жаль більшість менеджменту Укрзалізниці за останні роки так і не пройшли шлях від призначення до відповідальності  за свої дії на посаді.

Чи зацікавлене керівництво державної компанії працювати на результат і втілення реформ, розуміючи, що не отримає за свої дії ні відповідальності, ні подяки – скоріше ні ніж так.

Поки Уряд під пильним наглядом Парламенту, свідомо чи несвідомо, продовжуює тасувати колоду імен, компанія продовжує свій впевнений але безперспективний рух на місці.

Ера “в.о.” настільки вкорінилася, що найвище керівництво найбільшої державної компанії все більше нагадує декларативний орган. Зрештою за 2 роки ми так і не отримали жодного повноцінного звіту чи то від правління, чи то від наглядової ради УЗ про результати роботи – успіхи і невдачі. Про те, чи ці успіхи є достатніми і вагомими. Про те, чому ці невдачі сталися і чи не мали ми можливість їм запобігти.

Попри гучні анонси швидко навести лад в Укрзалізниці після “польської лихоманки” Уряд так і не зміг затвердити для залізниці ні склад правління, ні голову, ні наглядову раду,  до складу якої вперше мали б увійти нібито незалежні члени.

Гарна ідея про більшість “незалежних членів” в наглядових радах державних підприємств на стадії виконання була зведена майже до нуля вимогами до цих “незалежних” кандидатів (серед яких наявність 10-ти річного досвіду роботи в органах влади або компаніях, пов’язаних перевезеннями). В обох випадках кандидати мають очевидну залежність і явно не відповідають первісному змісту цього поняття. Формула 4 на 3 (склад наглядової ради мав формуватися з 7 членів – 4 незалежних і 3 призначених Урядом) перетворилася на формулу 0 проти 7.

Хронологія заяв щодо наглядової ради УЗ очима ЗМІ:

21.10.2016р. – Гройсман: Наглядова рада “Укрзалізниці” має бути публічною та незалежною

02.11.2016р. – Профі замість чиновників: Гройсман доручив призначити нову наглядову раду “Укрзалізниці”

26.06.2017р. – Гройсман про УЗ: компанії потрібна незалежна наглядова рада

21.07.2017р. – Гройсман ініціював відбір членів наглядової ради “Укрзалізниці”

20.12.2017р. – Гройсман: я подивився на конкурсантів – є питання до багатьох з них щодо їхньої професійності.

Через 14 місяців після оголошення  ініціативи про створення нової наглядової ради  Гройсман фактично констатував – обирати ні з кого. Перелік кандидатів в наглядову раду ймовірно викликав у Прем’єр-міністра великі сумніви щодо їх сприйняття суспільством. Тому затвердження наглядового органу за діяльністю Укрзалізниці відклали на невизначений термін.

Не краща ситуація склалася і з затвердженням правління. Очевидно, що уряд не має кандидатуру на голову правління, яка б відповідала вимогам всіх зацікавлених сторін: коаліція, “банкова”, вантажовідправники, суспільство, працівники УЗ (при чому останні дві сторони хоч і є очевидно найменш впливовими, проте вплив їх посилюється з наближенням майбутніх виборів).

Сталося це через досить конфлікту ситуацію протистояння як всередині коаліції (за владу і вплив) так і між вантажовідправниками і оператором (за якість забезпечення перевезень). До цього варто додати тягар відповідальності, який “зненацька” впав на Кабінет міністрів – чергове невдале або нетривале призначення керівництва компанії призведе до чергових іміджевих втрат Прем’єра, який обіцяв на самому початку, що покаже як керувати країною.

Зрештою ми таки побачимо новий склад правління. Проте станеться це не в результаті пошуку найкомпетентнішого чи найефективнішого менеджера, а в результаті пошуку найбільш компромісної людини, головним завданням якої буде дотягти поїзд до станції “остання неділя жовтня 2019-го року”.

Назад
Вперед

Про автора

ZBK

Схожі записи

  • Піврічний підсумок закупівель “Укрзалізниці”

    28 Липня, 2020
  • Навіщо залізниці потрібна автоматизація в розподілі вантажних вагонів

    3 Липня, 2020
  • Молдова купила американські тепловози на значно вигідніших умовах ніж Укрзалізниця

    1 Липня, 2020

1 Коментар

  1. Сповіщення: Уряд вдруге спробує обрати нове Правління УЗ – Zалізниця без корупції

Написати відповідь

Скасувати відповідь

Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

Наш профіль на DoZorro

Випадкові записи

  • Не все так ProZorro: підсумки закупівель Укрзалізниці в першому півріччі 2018 3 Серпня, 2018
  • Південна залізниця доплатила 5 мільйонів фірмі за “непередбачувані обставини” 28 Грудня, 2016
  • Списані німецькі електрички кращі, ніж українські після капітального ремонту 20 Вересня, 2017
  • Детективи НАБУ підозрюють оточення Грановського і Пономарьова в розпилі 90 мільйонів на оливі 29 Листопада, 2018
  • Популярне
  • Останні
  • Сумська «суперпрокладка» за 6 місяців існування отримала 90 мільйонів від УЗ 9 Березня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція в Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому 5 Березня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція на Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому: частина ІІІ – З Росії в тридороги 11 Квітня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Залізнична шароварщина: УЗ купує вишиті рушники та вишиванки на 1,5 мільйони 31 Липня, 2019 НОВИНИ
  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ

Соціальні мережі

Категорія записів

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • Фірми Дубневичів продовжують продавати свою продукцію Укрзалізниці 26 Серпня, 2020
  • У прокладки “СОТА УКРАЇНА” з’явився конкурент? 21 Серпня, 2020
  • Завод Укрзалізниці придбав автомобіль бізнес-класу 19 Серпня, 2020
  • Фірма, яка фіктивно ремонтувала автомобілі для поліції тепер буде ремонтувати для Укрзалізниці 18 Серпня, 2020
  • Криза не для керівництва УЗ: Оголошено закупівлі побутової техніки на 870 тис. грн. 17 Серпня, 2020
  • Фірма без працівників за півтора року отримала від залізниці 82 млн. грн. 14 Серпня, 2020
  • фірма-прокладка на російських запчастинах, за п’ять місяців, виграла 92 млн. грн. 13 Серпня, 2020

Останні записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020

Випадкові записи

  • Південна залізниця оголосила про закупівлю вугілля на 21 мільйон гривень 11 Березня, 2017
  • Смотрящий «Укрзалізниці» звів третій родинний маєток у Козині площею 1000 «квадратів» 21 Липня, 2017
  • СБУ викрила посадовців Укрзалізниці на розкраданні майже 60 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • УЗ закупила електрощітки у формальних конкурентів 12 Квітня, 2019
WordPress / Українська локалізація Олег Волощук