Регіональна філія «Одеська залізниця» провела тендер на проведення капітального ремонту колісних пар дизель-поїзда Д1 та електропоїзда ЕР9в/і. Переможцем тендеру стала фірма, яка спеціалізується на оптовій торгівлі та має непросту історію.
Капітальний ремонт 16 колісних пар одного Д1 одеситам обійдеться в 3,1 мільйон гривень. Таким чином ремонт однієї КП буде коштувати майже 200 тисяч гривень.
Дизель-поїзди Д1 почали виготовляти в 1964 році, а останній поїзд зійшов з конвеєру в 1988 році, тобто 29 років тому.
При цьому нормативний термін експлуатації поїзда передбачався в 20 років від побудови.
На Укрзалізниці залишається близько 50 дизель-поїздів цієї серії. При чому в 2017 році на закупівлю запчастин до Д1 УЗ витратила більше 10 мільйонів гривень, а одна закупівля на 18 мільйонів була відміненою через відсутність пропозицій.
Ремонт 45 колісних пар для двох електропоїздів ЕР9 Одеській залізниці коштуватиме 6,9 мільйонів гривень. Таким чином капремонт однієї КП електропоїзда обійдеться в 150 тисяч гривень.
ЕР-9 почали випускати ще в 1961 році. За час виробництва електропоїзди значно змінили свій зовнішній вигляди і поїзди нового покоління ЕР9м і ЕР9т стали більш сучасними. На сьогодні на Укрзалізниці експлуатується близько 1100 одиниць електропоїздів.
Переможцем обох тендерів на суму 10 мільйонів гривень стало ТОВ «НВО «А.Т.О.Р.» (повна назва – «Аерокосмічні технології, обладнання та розробка»), яке перемогло у державного ПАТ «Івано-Франківський локомотиворемонтний завод».
«Аерокосмічне» ТОВ «НВО «А.Т.О.Р.» прописано в Харкові по вулиці Академіка Проскури, 1, корпус 28, кімната П 402.
В цьому ж будинку зареєстровано ще 344 юридичних особи. Однією з них є «Харківський обласний благодійний фонд «Дмитра Добкіна».
Тут зареєстровані 343 фірми і «ремонтник» колісних пар залізниці
Власником ТОВ «НВО «А.Т.О.Р.» є мешканка окупованого Луганську Латишева Олена Сергіївна.
За попередні роки фірма виграла тендери Укрзалізниці всього на 1,2 мільйони гривень, при чому всі стосувалися постачання обладання (електрозварювальних апаратів, динамометрів та ін.). Також фірма не надала жодного документу, про те, що має технічні умови і техпроцеси на проведення капітального ремонту вузлів рухомого складу залізниць (власне цього і не вимагала Одеська залізниця).
В підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів «НВО «А.Т.О.Р.» надало довіку за власним підписом, про те, що нібито ремонтувало колісні пари Д1 і ЕР9 для фірми з Казахстану в 2015-2016 роках.
В довідці про матеріальну базу фірма вказала, що має ряд цехів, верстатів і офісне приміщення на 250 квадратних метрів, проте не зазначила де ці всі площі знаходяться. Тож якщо вони існують насправді, є великий ризик того, що ці площі перебувають на окупованих територіях Донбасу, а харківська фірма використовується для легалізації робіт, які виконуватимуться на непідконтрольних Україні територіях.
Державний ПАТ «Івано-Франківський локомотиворемонтний завод» пропонував ціну на 1 гривню 28 копійок дорожче від переможця тендеру і тому поступився харківській фірмі закупівлею в 10 мільйонів гривень.
ПАТ «ІФЛРЗ» наразі перебуває під питанням викупу у Фонду держмайна за кошти місцевого бюджету Івано-Франківська. Вартість купівлі заводу оцінено в 34 мільйони гривень. Таким чином підприємство може опинитись в комунальній власності найближчим часом.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.