Об’єднання підприємств “Укрметалургпром” звернулося до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням доручити Міністерству інфраструктури і ПАТ “Укрзалізниця” скасувати знижки на залізничні тарифи і портові збори для транзиту руди і вугілля з Росії.
Про це повідомляє LB.ua з посиланням на UAprom.
“У поточних умовах таке рішення дозволить забезпечити більш ефективне використання вітчизняної транспортної інфраструктури, виключити практику субсидування транзиту за рахунок експортерів, збалансувати вантажні потоки через українські порти“, – йдеться в листі глави “Укрметалургпрома” Олександра Каленкова до прем’єра.
Відзначається, що до сих пір з боку “УЗ” триває практика надання преференцій транзиту з Росії в вигляді знижок до залізничних тарифів і портових зборів.
“Надання знижок російському транзиту, який, до речі, є конкурентом для вітчизняних гірничо-збагачувальних комбінатів, відбувається на тлі ініціативи «Укрзалізниці» щодо підвищення тарифів на вантажоперевезення в середині країни на 25%, а також практики стягування 100% портових зборів з вітчизняного експорту, що по суті є прямою дискримінацією вітчизняних експортерів», – йдеться в листі.
Глава “Укрметалургпрома” зазначає, що останні події в країні, які привели до припинення вантажного сполучення з тимчасово непідконтрольними територіями, змушують поглянути на проблему преференцій транзиту з РФ з іншого боку.
“Зокрема, в результаті блокади виробництво чавуну в Україні в 2017 році може знизитися на 4 млн т (в зв’язку з зупинкою Алчевського МК, Єнакіївського МЗ і «Донецьксталі»), що призведе до необхідності збільшити відвантаження залізорудної сировини на експорт“, – підкреслюється в листі.
В асоціації нагадують, що через блокаду НКТ Україна буде змушена імпортувати з травня і до кінця року близько 0,6 млн т антрациту в місяць, і переважно з використанням морського транспорту.
На думку вітчизняних металургів надання преференцій російському ринку також негативно вплине на забезпечення пропускної спроможності і дуже скоро Укрзалізниці та морським портам України доведеться обирати між російським транзитом і експортом українських товарів та імпортом антрациту для України. Одночасно забезпечити всі ці потреби українська інфраструктура на сьогодні не в змозі.
“У таких умовах продовження практики надання транзитних знижок для залізної руди походженням з РФ, яка займає дефіцитну пропускну здатність вітчизняної транспортної інфраструктури, несе ризики для скорочення виробництва в металургійній і гірничорудній галузі з вкрай негативними наслідками для платіжного балансу України, є недоцільним і відверто шкідливим для економіки України“, – констатує глава “Укрметалургпрома”.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.