На нашому сайти нещодавно була опублікована стаття про намір “Укрзалізниці” купити шість дизельних поїздів, що не може не радувати всіх клієнтів найбільшого державного підприємства України. Адже з оновленням рухомого складу підвищиться комфорт пасажирів, покращаться умови роботи для залізничників, а також це давно омріяний запуск економіки та збільшення робочих місць. Наша редакція спробувала розібратись чи все так чудово, як здається на перший погляд.
Згідно з “Програмою оновлення рухомого складу ПАТ “Укрзалізниця” на період до 2021″ залізниця має купити 26 таких поїздів. Тобто підприємство, яке зможе розробити та постаити таку кількість дизельних поїздів зможе заробити не тільки на виготовленні, а ще й на ремонті.
Результати тендеру будуть відомі в травні, але скандал навколо нього вже розгорівся.
У січні 2017 року на засіданні Науково-технічної ради УЗ під-час розгляду “Програми оновлення рухомого складу ПАТ “Укрзалізниця” на період до 2021″ представники національного комітету звернули увагу управління УЗ, що пропозиція Департаменту приміських пасажирських перевезень прямо посилається на конструкцію польських рейкових автобусів 620М та 630М фірми PESA.
Єдине підприємство в Україні, яке здатне виграти тендер це ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” зі своїм поїздом ДПКр-2. Цей дизельний поїзд експлуатується вже більше року на “Львівській залізниці”, але під вимоги тендеру він не потрапляє бо має деякі технічні розбіжності. Також ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” не влаштовують строки поставки продукції, адже вагонобудівникам треба за пів року побудувати шість поїздів, а виготовлення однієї закордонної дизельної установки займає близько року.
За інформацією керівництва ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” на прохання вітчизняного вагонобудівного підприємства керівництво “Укрзалізниці” навідріз відмовляється вносити будь-які корективи в тендерну документацію і одночасно з тим вноситься умова, яка дозволяє поставку поїзда без сертифікату відповідності, що суперечить Закону України “Про залізничний транспорт”.
Також цікаво те, що конструкційно схожі з тендерною документацією, польські рейкові автобус 620М вироблений в кількості 11 шт. з яких експлуатується тільки 6 шт. через відсторонення від експлуатації п’яти та 630М вироблені в кількості 2 шт. з яких в експлуатації тільки один. На даний момент також відсутня ремонтна база на території України для такого рухомого складу. Їх аналогом у формі дизель-поїзда є 730M (PESA 730M). Ймовірно під які розроблено тендерну документацію залізниці.
Тож таке технічне рішення “Укрзалізниці” може призвести до вагомих економічних втрат – залізниця може отримати рухомий склад недостатньої надійності з відсутньою моделлю їх економічного утримання. Не забуваємо, що понад мільярд гривень у випадку закупівлі польської техніки покине кордони України і податки за них будуть сплачені в польський бюджет.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.