В січні цього року Філія “Дарницький вагоноремонтний завод” ПАТ Укрзалізниця оголосила п’ять тендерів на закупівлю 1140 колес для рухомого складу: 456 шт. – діаметром 957 мм. та ступупицею 190 мм. і 684 шт.- діаметром 957 мм. та ступицею 175 мм.
Взяти участь у тендері виявили бажання тільки дві фірми ТОВ “ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА”, яка входить до групи компаній Віктора Пінчука та ТОВ “БІЗНЕС ГЛОБАЛ”.
Фірма «Бізнес глобал» неодноразово конкурувала у тендерах з “Інтерпайп Україна” та завжди програвала. При цьому цінова різниця, в більшості випадків, не перевищує 3%. А одного разу подаючи тендерну пропозицію в листі на своєму бланку виклала текст “Інтерпайпу”.
ТОВ “Бізнес Глобал” зареєстровано в місті Харкові на Інну Лашко, яка також є директором ТОВ “АРТ-ХОЛДИНГ”. Ця фірма належить Олександру Лашко, ймовірно її чоловіку. В свою чергу ТОВ “АРТ-ХОЛДИНГ” має спільний номер телефону з фірмами ТОВ “Метінвест” та ТОВ “Фірма “ДАЙМ”. Остання належить батькові Віктора Пінчука – Пінчук Михайлу Ароновичу та доньці олігарха Пінчук Марії Вікторівні.
Таким чином між ТОВ “ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА” і ТОВ “Бізнас Глобал” прослідковується чіткий зв’язок двож родин: Пінчуків і Лашко, які мають фірми зі спільними номерами телефону.
Окрім цього ТОВ “Бізнес Глобал” в своїй ціновій пропозиції додав сертифікати якості на товар виробництва ПАТ “Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод”, який також входить до групи Віктора Пінчука.
Зрозуміло, що сертифікати на товар ТОВ “Інтерпайп Україна” були аналогічними. Таким чином обидві фірми пропонували продукцію заводу “Інтерпайп”, що доводить зв’язок між ними.
Всі 5 тендерів проходили за однією схемою та з однаковою ціновою пропозицією, яка дозволила Віктору Пінчуку отримати 16,5 мільйонів гривень.
Останнє питання, яке треба з’ясувати – чому ж Укрзалізниця розбила закупівлю на 5 тендерів по 3,5 мільйони гривень. Виявляється все дуже просто: згідно Закону “Про публічні закупівлі” тендери, очікувана вартість яких перевищує 133 тисячі євро (3,7 мільйони гривень) обов’язково публікують англійською мовою і в них можуть взяти участь іноземні компанії. Минулого року вже стався випадок коли на тендери по бандажах колісних пар, які раніше перемагало ТОВ “Інтерпайп Україна”, приходила польська фірма “Хута Банкова”. Таким чином зростала конкуренція, а ціна на товари знижувалася.
Аби не повторити минулорічної “помилки” з надмірною конкуренцією Філія “Дарницький вагоноремонтний завод” роздробила 17 мільйонів на 5 тендерів.
4 коментарі