Після публікації статті «WOG» отримало мультимільйонні чайові від Укрзалізниці» офіційні джерела УЗ намагалися заплутати читачів та виправдати неправомірне підняття цін на пальне.
На сайті ПАТ “Українські залізниці” з’явилася публікація про виправдання підвищення цін на дизпаливо. Аргументами залізничників є те, що на даний момент ціни закупівлі дизельного палива все ще нижче від ринкових.
Проте Укрзалізницею не зазначається, що на момент завершення аукціонів за паливними тендерами ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» перемагало з мінімальною різницею (менше 1%) у своїх конкурентів, з цінами, що на 9-12% були нижчими за ринкові ціни. Тобто ряд компаній були готовими пропонувати продукцію значно дешевше ніж на оптовому ринку.
В процесі двох етапів підвищення ціни для ТОВ “ВОГ АЕРО ДЖЕТ” шляхом укладання додаткових угод насьогодні за одним з контрактів ціна перевищує рівень ринкових цін на 0,5%, по чотирьом іншими є меншою від ринкової на 0,4-2,8%. Результати конкурентного аукціону в ProZorro фактично нівельовані.
Наявність корупційних зловживань Укрзалізницею підтверджено публікацією на сайті «OilNews» та агентством «Консалтингова група А-95».
«Для виправдання підвищення цін УЗ також неодноразово заявляла про те, що перегляд цін був обгрунтований зростанням вартості нафтопродуктів на світових і українському ринках. У той же час, за даними «Консалтингової групи А-95» за період з моменту проведення тендеру 22 грудня 2016 р по 25 січня зростання на світових ринках нафтопродуктів не сталося. Ціна на ДТ в європейських портах на момент проведення тендеру 22 грудня і день повторного перегляду ціни 25 січня була ідентичною – $ 487-488 / т. Зміна оптових цін на українському ринку за цей період без урахування зростання акцизу зросли на 490 грн / т. або на 2,3%. Об’єктивне зростання цін за рахунок підвищення акцизу на € 42,5/1000 л або приблизно, 1800 грн/т (з ПДВ) був проіндексований 16 січня, коли «Укрзалізниця» погодилася на підвищення ціна на 1 886 грн/т. В результаті без урахування акцизу WOG підвищив середньозважену ціну контрактів на 2 120 грн/т, – до 22 766 грн/т, що практично відповідає ринковому рівню цін“, – йдеться в публікації «OilNews».
Діаграма зміни цін на ринку та за контрактами Укрзалізниці і ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ»
Тобто без урахування акцизу зміна цін на українському ринку відбулася на рівні 490 грн/т., а для ТОВ “ВОГ АЕРО ДЖЕТ” Укрзалізниця підвищила вартість без урахування акцизу на 2 120грн/т. Таким чином різниця між об’єктивним підвищенням вартості і фактичним становить 1630 грн/т. За наявності підписаних контрактів на обсяг постачання 59 тисяч тон – сума зловживань сягає 100 мільйонів гривень.
За даними OilNews середня ціна дизпалива на європейському ринку становить 13 209 грн/т. З урахуванням акцизного збору за ввезення дизпалива в Україну в розмірі 4100-4200 грн/т. вартість, без урахування доставки, становить 17 500 грн/т.
2 коментарі