Залізниця Молодови отримала першу партію тепловозів ТЕ33АС від General Electric. Ці ж локомотиви свого часу закупила і Укрзалізниця. Проте контракт для Молдови виявився значно привабливішим, ніж значно більша угода для України.
За умовами молдавського контракту GE поставить 12 тепловозів серії ТЕ33АС на загальну суму 45 млн. євро. Це дорівнює 4,2 млн.$ за один локомотив.
Нагадаємо, що для Укрексімбанку ціна такого ж локомотиву від GE склала 4,68 млн.$ за одиницю. Остаточна ціна для Укрзалізниці також включає в себе суму лізингових послуг Укрексімбанку і тому є значно вищою.
При цьому молдовський контракт окрім самих тепловозів включає в себе також постачання запасних частин до цих локомотивів та їх сервісне обслуговування.
Україна ж таких послуг не закуповувала. За рік роботи 30 тепловозів GE Укрзалізниця заплатила 76 млн. грн. за постачання запчастин до них. Також було оголошено тендер на сервісне обслуговування “Тризубів”, в якому вартість сервісного обслуговування одного тепловозу визначалася в 3,5 млн. грн. на рік.
Отже, якщо враховувати вартість запасних частин та сервісу, то ціна для Укрзалізниці тепловозів ТЕ33АС за амбітним контрактом на 1 млрд.$ може бути на +20% вищою ніж згідно скромного молдовського контракту на 45 млн. Євро.
На початку цього року Укрзалізниця підписала угоду про закупівлю ще 40 тепловозів ТЕ33АС та надання послуг сервісу для цих 40 локомотивів та 30 попередньо придбаних. Проте, через фінансову кризу в компанії, ця угода, очевидно, не буде виконана.
Без надання належного технічного обслуговування локомотиви ТЕ33АС можуть повторити долю нових електропоїздів Skoda та електровозів ДС-3 Siemens, які знаходяться в неробочому стані попри незначний термін екксплуатації.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.