Засноване 2 роки тому ТОВ «Рокадатрейд» з міста Суми нещодавно отримало чергову перемогу в тендерах Укрзалізниці. Фірма одного замовника вже прийняла участь в 42 залізничних тендерах на 175 млн. грн. З них 32 закупівлі на 108,2 млн. грн. завершилися перемогою «Рокадатрейд». Паралельно з нею, тим же курсом, іде зареєстроване в той же час ТОВ «Стар Пак Груп» з Дніпра, яке хоч і почало вигравати тендери тільки в січні цього року та вже має контракти з Укрзалізницею на понад 160 мільйонів. То ж хто ці фірми-близнюки і чому правоохоронна система продовжує закривати очі на відверті корупційні схеми?
Мультимільйонні переможці тендерів Укрзалізниці прийшли цього року на заміну іще одній сумській фірмі-прокладці, яка до січня 2018 року вигравала майже всі тендери на постачання автозчепного обладнання вантажних вагонів – ТОВ «Українська машинобудівельна компанія».
В січні цього року СБУ провела обшуки на підпільній базі з виробництва і переробки запчастин для вагонів, які потім збувалися на Укрзалізницю. Посередниками в схемі реалізації виготовленого кущовим способом обладнання були ТОВ «Українська машинобудівельна компанія» та ТОВ «Технорейлгруп».
Пізніше в реєстрі судових рішень з’явилася ухвала по кримінальній справі №12017220380001883 про накладення арешту на документи ТОВ “Українська машинобудівельна техніка” та ТОВ “Технорейлгруп”, які були виявлені у спільному “таємному” офісі в місті Кам`янське, по вул. Матросова, 19 (хоча адреса реєстрації вказаних фірм – Суми і Полтава).
Таким чином фірми існували лише на папері, а участь в тендерах координувалася з підпільного офісу.
Та навіть після масштабних обшуків і гучних викриттів справа ТОВ “Українська машинобудівельна техніка” та ТОВ “Технорейлгруп” продовжила жити. Щоправда на заміну компаніям, які вже «засвітилися», прийшли нові – ТОВ «Стар Пак Груп» та ТОВ «Рокадатрейд».
Саме ці компанії швидко освоїли ринок постачання автозчепних пристроїв та обладнання, хоч і пропонують ціни в 1,5-2 рази вищі за ціни виробників. Проте жодному зі справжніх виробників поки вдача не посміхнулася пройти жорсткий відбір тендерних комітетів Укрзалізниці.
Як з’ясував сайт «Наші Гроші.Львів» власником та директором ТОВ «Рокадатрейд» є сумчанин Олександр Костюк. Згідно з декларацією його дружини, яка працює на посаді заступника начальника організаційного відділу апарату Сумської облдержадміністрації, директором «Рокадатрейду» Костюк працює лише за сумісництвом. Основним місцем його роботи зазначено сумську ДЮСШ «Спартак». Тут він працює тренером-викладачем з вільної боротьби.
Телефон, що вказано в його профілі на сайті Сумської регіональної федерації з вільної боротьби, співпадає з контактним телефоном ТОВ «Рокадатрейд».
При цьому фірма-переможець тендерів Укрзалізниці на 110 мільйонів гривень офіційно зареєстрована в непривабливому житловому будинку в Сумах, по вулиці Перемоги №1.
Місце реєстрації ТОВ «Рокадатрейд»
ТОВ «Стар Пак Груп», з багажем виграних тендерів в 162 мільйони гривень (і це лише за 8 місяців 2018 року) вже фігурує в кримінальній справі ГПУ, згідно якої директор «Панютинського вагоноремонтного заводу» примушував підлеглих організовувати тендери так, щоб в них виграли саме потрібні посередники. Зокрема і фіктивна ТОВ «Стар Пак Груп».
Те що в матеріалах слідства «Стар Пак Груп» вказане як фіктивна фірма свідчить про відсутність справжньої підприємницької діяльності компанії. До того ж тендерні документи ТОВ «Стар Пак Груп» були знайдені під час обшуку в кам’янському офісі по вул. Матросова, 19, з якого попередньо координувалася робота ТОВ “Українська машинобудівельна техніка” та ТОВ “Технорейлгруп”.
Записаним власником і директором ТОВ «Стар Пак Груп» є мешканець міста Підгородне з Дніпропетровщини 1987-го року народження Кольцов Костянтнин Олександрович.
Таким чином нові тендерники Укрзалізниці, які отримали на двох понад чверть мільярда, особливо не приховують зв’язки з кримінальними схемами і фіктивною діяльністю. Директори і власники цих компаній скоріш за все використовуються лише для прикриття таємних організаторів брудного бізнесу, який розпилює сотні мільйонів гривень на контрактах Укрзалізниці.
Найбільше ж дивує те, що в матеріалах слідства чітко прослідковується зв’язок між нинішніми та попередніми прокладками Укрзалізниці, проте схема продовжує працювати. Попри гучні обшуки і публічні заяви в реєстрі судових рішень відсутня будь-яка інформація про оголошення підозр чи арешт організаторів та учасників корупційної схеми, яка за 2 роки проковтнула близько 800 мільйонів гривень державної компанії.
Отаннє рішення суду по схемі ТОВ “Українська машинобудівельна техніка” та ТОВ “Технорейлгруп” датоване ще 30-м березня цього року. Тобто минуло майже пів року. Натомість сама “Українська машинобудівельна техніка” вже почала оготуватись від обшуків і з липня активно подає до суду на Укрзалізницю щодо стягнення з неї коштів за обладнання, яке слідчі назвали неліквідним та виготовленим кущовим способом.
На жаль такий поворот подій складно пояснити якось інакше, як зливанням справи, слідство в якій наразі здійснює Генеральна прокуратура України.
Наявність заддокументованих доказів і обшуки підпільних цехів чомусь не стало достатньою причиною для масштабних арештів і припинення очевидної корупційної схеми.
Позначки:автозчеп, СА-3, ТОВ "Рокадатрейд", ТОВ "Стар Пак Груп", фіктивна фірма
4 коментарі