ПАТ «Українська залізниця» оголосила тендер на закупівлю послуг модернізації 5 тепловозів 2ТЕ116, очікуваною вартістю 212 млн. грн.
Єдиним діючим підприємством в Україні, яке акредитовано на проведення ремонту магістральних тепловозів є ПАТ «Дніпропетровський тепловозоремонтний завод», яке входить в структуру власності Укрзалізниці. Тож раніше УЗ не оголошували тендери на капітальний ремонт тепловозів, а проводила їх за прямими контрактами.
За минулий рік «ДТРЗ» виконав капітальний ремонт КРП (модернізація) 12 секціям тепловозів 2ТЕ116 (6 локомотивів), а також капремонт різного об’єму 44 маневрових тепловозів ЧМЕ3.
Цього року УЗ попри наявність власного ремонтного заводу вирішила замовити модернізацію 5 тепловозів 2ТЕ116 у сторонніх організацій через відкритий тендер.
При чому мова не йде про капремонт з заміною дизель-генератора та оновленням технічних параметрів, про що велися перемови з General Electric з початку року. Згідно тендерної документації після ремонту на тепловозі мають бути встановлені радянська силова установка 1А-9ДГ з дизелем 1А-5Д49 (без можливості аналогів) та інше заводське обладнання радянської епохи.
Аукціон за вказаною процедурою мав би відбутись 11 вересня, проте наразі тендер призупинено через скаргу ТОВ «Максмед Інтернешнл» до АМКУ.
«Максмед Інтернешнл» зокрема оскаржило вимоги тендерної документації щодо необхідності надання учасником підтвердження про спроможність виконання робіт. На думку “Максмеда” така вимога порушує закон, так як до участі можуть бути допущені тільки виконавці робіт, а не посередники.
За даними скарги ТОВ «Максмед Інтернешнл» в даному тендері є представником латвійського «Даувгапилського локомотивремонтного завода». Варто зазначити, що «Максмед Інтернешнл» є одним з найодіозніших посередників і приймає участь в абсолютно різних закупівлях Укрзалізниці, а саму прокладку пов’язують з нардепом Грановським.
Таким чином Укрзалізниця може відмовитись від виконання ремонтів на власних локомотиворемонтних заводах та передати капітальні ремонти на зовнішні контракти, які за традицією можуть «освоїти» підприємливі посередники.
Очікувана вартість ремонту одного локомотива 2ТЕ116 (2 секції) згідно тендерної документації складає 42,4 млн. грн. з подовженням терміну служби локомотива на 20 років.
При цьому загальні доходи «Дніпропетровського тепловозоремонтного заводу» в минулому році за виконання капітальних ремонтів 56 секцій тепловозів для Укрзалізниці склали 358 мільйонів гривень (з них 6 тепловозів 2ТЕ116 та 44 маневрових тепловози серії ЧМЕ3).
Отже в середньому ремонт тепловоза від “ДТРЗ” обходився в межах 7 мільйонів гривень за одну секцію.
Ціна ремонту двосекційного 2ТЕ116 в 42,4 мільйони може в кілька разів перевищувати минулорічні угоди і тому виникають додаткові сумніви щодо доцільності передачі ремонтів локомотивів на зовнішні контракти.
Нагадаємо, що раніше представник GE Девід Кокс повідомив, що ремонт старих тепловозів Укрзалізниці з заміною дизелів і основного обладнання може коштувати 50-60% від вартості нового тепловоза, що становить близько 62-75 мільйонів гривень.
Позначки:2ТЕ116, GE, модернізація
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.